رحیمی جهان آبادی: آمریکا دنبال فشار مضاعف بر ایران است

رحیمی جهان آبادی گفت: در حال حاضر که آمریکایی ها در مذاکرات اتمی با ایران به توافقی نرسیده اند، برای فشار بیشتر بر ایران به دنبال حمایت از اسرائیل و تقویت آنها هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم باخزر، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان، اظهار کرد: سفر بایدن به خاورمیانه به دو دلیل انجام می شود. اول اینکه با توجه به بحرانی که بعد از جنگ اکراین و روسیه در منطقه رخ داده مسئله انرژی و سوخت به یک بحران بین المللی مهم تبدیل شده است و آمریکایی ها تلاش می کنند رابطه خود را با سعودی ها احیا کنند.

وی تصریح کرد: همچنین بایدن به دنبال رفع مشکلات به وجود آمده بعد از جریان قتل قاشقچی بین دو کشور است.

نماینده مردم باخزر، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جنگ روسیه و اکراین و بحران انرژی موجود در غرب، متذکر شد: آمریکا به دنبال ورود عربستان به بازار انرژی است تا عربستان با تامین سوخت مورد نیاز غرب این بحران را رفع کند.

جهان آبادی همچنین با اشاره به وضعیت بد اسرائیل در منطقه، گفت: اسرائیلی ها در منطقه وضعیت خوبی ندارند . وضعیت سیاسی و داخلی اسرائیل دچار چالش شده است و از طرفی حضور آنها در منطقه در مقابل ایرانی ها به شدت آسیب پذیر شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر که آمریکایی ها در مذاکرات اتمی با ایران به توافقی نرسیده اند، برای فشار بیشتر بر ایران به دنبال حمایت از اسرائیل و تقویت آنها هستند لذا بایدن در این سفر به دنبال ارتباط بیشتر اسرائیل با کشورهای عربی می باشد فشار برایران است تا ایران را پای میز مذاکرات مجبور به قبول خواسته های خود کنند.

منبع: فارس

کد خبر: 1147434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =