تعداد بیماران بستری و مرگ‌ومیرهای کرونایی افزایش می‌یابد

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه شیوع موج هفتم کرونا را در کشور پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: در وضعیت کنونی تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است و با این تفاسیر در یک تا دو هفته آینده تعداد بیماران بستری در بخش آی سی یو  و تعداد مرگ و میرهای کرونایی افزایش می‌یابد.

داود ثنایی دلیر زوارق، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری  و استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور  گفت: با توجه به آمار از سوی وزارت بهداشت و درمان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به سویه امیکرون هستیم. با توجه به وضعیت کنونی شیوع موج هفتم کرونا را در کشور پیش بینی می‌کنیم.

 وی افزود: با بررسی پیامدهای وضعیت کنونی کرونا در کشور این بیماری پیشرونده و افزایشی است. بی‌شک تعداد مبتلایان با افزایش قابل توجهی همراه است. در وضعیت کنونی تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است و با این تفاسیر می‌توان ارزیابی کرد که با گذشت یک تا دو هفته آینده تعداد بیماران بستری در بخش آی سی یو  و تعداد مرگ و میرهای کرونایی افزایش می‌یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: مردم در این شرایط  دستورالعمل های بهداشتی همچون زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را در اولویت اقدامات قرار دهند. در هفته‌های گذشته شاهد افزایش ملاقات از بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بودیم. در حالی که افراد همچون پیک‌های گذشته کرونا باید عدم مراجعه به مراکز شلوغ  و پر تردد را در دستور کار قرار داده و از هر گونه رفت و آمد غیرضرور ، برگزاری مهمانی ها و ... پرهیز کنند.

مبتلایان به کرونا در قرنطینه بمانند

دلیر زوارق  تاکید کرد: افراد در  صورت مراجعه به مجامع عمومی استفاده از ماسک را در اولویت اقدامات قرار داده و حتی الامکان ملاقات از بیماران در بیمارستان‌ها برای کاهش ترددها و شیوع کرونا لغو شود و بیماران در صورت ابتلا باید قرنطینه 5 روز نخست ابتلا را مورد توجه قرار دهند.

این پزشک درباره وضعیت شیوع امیکرون اظهار کرد کرد: اغلب افراد به دلیل انجام واکسیناسیون گسترده در کشور به شکل خفیف به این بیماری مبتلا می‌شوند. در این شرایط مبتلایان در ۵ روز نخست ابتلا به این بیماری در منزل استراحت کرده و بعد از گذشت ۵ روز از بیماری در روزهای آتی می‌توانند ماسک‌زده و در مجامع عمومی وارد شوند.

 به گفته متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افراد مشکوک به کرونا در صورت تست منفی رعایت دستوراالعمل‌های بهداشتی را در قالب پیشگیری‌های اولیه در اولویت اقدامات قرار دهند. در پیشگیری ثانویه هم از طریق واکسیناسیون می‌توان چرخه شیوع بیماری را در کشور کاهش داد.

دلیر زوارق با بیان اینکه تزریق دوز سوم باید در اولویت اقدامات افراد قرار بگیرد، تاکید کرد: کارکنان در مراکز درمانی، مبتلایان به نقص ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای و دیگر افراد تزریق دوز چهارم را در اولویت داده تا از شدت این پیک در کشور  کاسته شود.

این استان دانشگاه با بیان اینکه سویه قالب امیکرون است، افزود: تاکنون تغییری در شیوه درمان کرونا انجام نشده و اغلب درمان‌ها حمایتی و سرپایی انجام می‌شود. البته برای بیماران بستری در مراکز درمانی هم درمان‌های اختصاصی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =