سویه جدید کرونا درگیری‌های غیرریوی داشته و قابل کنترل است

رییس بیمارستان امام سجاد (ع) تبریز درباره سویه اُمیکرون نوع شایع بیماری کرونا در کشور توضیح داد: این سویه درگیری‌های غیر ریوی داشته و قابل کنترل است و در وضعیت کنونی شرایط خاصی در مراکز درمانی مشاهده نمی‌شود.

داریوش اسدی، رییس بیمارستان امام سجاد تبریز درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در کشور وضعیت کرونا قابل کنترل است. در کشور بسیاری از افراد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت اقدامات قرار نمی‌دهند، در حالی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری یکی از اصول برای مصونیت در برابر انواع بیماری‌ها است. هرچند هم اکنون مردم  از کرونا خسته  شدند.

رییس بیمارستان امام سجاد تبریز درباره سویه  اُمیکرون نوع شایع بیماری کرونا در کشور توضیح داد: این سویه درگیری‌های غیر ریوی داشته و قابل کنترل است و در وضعیت کنونی شرایط خاصی در مراکز درمانی مشاهده نمی‌شود.

وی درباره تزریق دوز سه و چهار واکسن کرونا ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت تزریق واکسن باید برای همگان در اولویت قرار بگیرد و اشخاص بر اساس پروتکل‌های تعریف شده به رعایت دستورالعمل‌ها بپردازند.  

رییس بیمارستان امام سجاد تبریز درباره تزریق واکسن کرونا برای مبتلایان به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ادامه داد: در کشور کیت‌های تشخیص آنفلوآنزا موجود بوده و ابتلا به هر یک از بیماری‌ها قابل تشخیص است. برای تزریق واکسن فرد نباید تب داشته و به بیماری حاد مبتلا باشد و برای واکسیناسیون شرط اول سلامت فردی است.

اسدی درباره تزریق واکسن کرونا به زنان باردار هم تاکید کرد: برای زنان باردار تزریق واکسن با شرایط مناسب همراه است. هرچند سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که واکسن کرونا سینوفارم برای زنان باردار استفاده شود؛ چرا که مزایای واکسیناسیون برای زنان باردار بیشتر از خطرات احتمالی این بیماری است. همچنین آزمایش بارداری قبل از واکسیناسیون توصیه نمی‌شود. همچنین سازمان بهداشت جهانی توصیه نمی‌کند که به دلیل فرا رسیدن زمان واکسیناسیون فرد، باردار شدن به تعویق بیفتد یا بارداری خاتمه یابد.

به گفته وی زنان باردار در وضعیت کنونی به رعایت پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان بپردازند تا بتوانند بدون آسیب سلامت خود را بازیابی کنند. در این شرایط اخذ اطلاعات از افراد بدون صلاحیت ممنوع است.

رییس بیمارستان امام سجاد تبریز در واکنش به برگزاری تجمعات در قالب مهمانی‌ها، تجمع‌ها، عروسی و .... تاکید کرد: هم اکنون بسیاری از  افراد در محافل و تجمعات بدون توجه به وضعیت تهویه هوا و فاصله اجتماعی حضور دارند. در زمینه درمان نباید سیاست زده شد و باید مطالعات و بررسی‌ها را مورد توجه قرار داد و بتوان به شکل علمی به کاهش وضعیت بیماری پرداخت.

شایان ذکر است، ویروس کووید-۱۹ از نوع اومیکرون (Omicron) راحت تر از ویروس اصلی که باعث نوع دلتا می‌شود پخش می شود. بر اساس بررسی های انجام شده هر فردی که عفونت اومیکرون (Omicron) دارد می تواند ویروس را به دیگران منتقل کند، حتی اگر واکسینه شده باشد یا علائمی نداشته باشد. قرنطینه در زمان مناسب و جلوگیری از انتشار عفونت از خود به سایر اعضای خانواده کلیدی است. به همین دلیل است که استفاده از تست های رپید تا حدودی کمک کننده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =