تهران،ایسکانیوز، پلاس+/گفتگو های ما را قبلا در باب چگونگی فعالیت های اصلاح طلبان و اصولگرایان در ایسکا پلاس خوانده اید.اینبار به سراغ اکبر اعلمی فعال سیاسی اصلاح طلب رفته ایم. اعلمی معتقد است باید میان حزب اعتماد ملی و تشکل ندا تفاوت قائل شویم و دراینباره به ایسکانیوز گفت: حزب اعتماد ملی حزبی قانونی و ریشه دار است و با مدیریت افراد با سابقه فعالیت داشته و خواهد داشت. اما متاسفانه طی جریاناتی از هر گونه فعالیت منع شد و در حال حاضر مجددا فعالیت خودش را آغاز کرده است، با این وجود با بازگشت این حزب به جناح اصلاح طلب ما عمیقا استقبال خواهیم کرد، اما تشکل ندا با اینکه مانند دیگر تشکل ها مجاز به فعالیت است اما با توجه به شرایط زمانی و نحوه ی شکلگیریی آن و ترکیب اعضای موسس، چنانچه بخواهد در صدد به دست آوردن قدرت باشد نه تنها صلاحیت حضور در قلمروی اصلاح طلبان را ندارد بلکه موجب انشعاب و انشقاق اردوگاه این جناح می شود. دلیل این ادعا روشن است چرا که این حزب به گونه ای وارد جریان اصلاحات شده است که خیلی از افراد با سابقه ی جناح اصلاح طلب از عرصه ی سیاست حذف شده اند و زمینه ی سواستفاده برای این حزب فراهم شده است. در حقیقت اگر بخواهند اختلافاتی در میان اعضای این جناح رقم بزنند قطعا به جایی نخواهند رسید اما اگر مانند دیگر تشکل ها و در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند ما حضورشان را به فال نیک می گیریم.

او در ادامه افزود: با توجه به شناختی که به اعضای حزب ندا تشکل دارم، مشخص است که ترکیب اعضای هیات به گونه ای است که برنامه های مشخصی ندارند و افراد استخوان داری در این حزب دیده نمی شود به قول معروف در جریانات اصلاحات استخوان خرد نکرده اند و هزینه ی خیلی از اتفاقات را در این جناح نداده اند. با این وجود موفقیت این حزب در انتخابات مجلس بعید است و ما فقط یک اسمی به گوشمان می رسد که به دنبال دستیابی به قدرت هستند..

اعلمی شانس اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس بالا دانست و دراینباره گفت: قطعا اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده می توانند موفق باشند اما به شرطی که روی مبانی اصلاحات و اصلاح طلبی و مشترکاتی که بیننشان است کار کنند و تعریف روشنی از اصلاحات بدهند. اما اگر مشارکت نکنند طبیعتا با مشکل مواجه می شوند. به نظر بنده قبل از انتخابات مجلس افراد شاخص و چهره های پررنگ باید نشستی در همین راستا داشته باشند و اختلافات را برطرف سازند. همچنین به اهدافی که تعقیب می کنند،برسند و 90 درصد آرای مجلس را ازان خود کنند.

او انشقاق میان اصولگرایان را عمیق دانست و درایباره گفت: انشعاب و انشقاق هایی که در جناح اصلاح طلب وجود دارد همان انشقاق ها به شکلی عمیق تری در جناح اصولگرایان بیداد می کند. در حقیقت در انتخابات گذشته به وضوح دیده شد کهعلیرغم تمام تلاش هایی که از سوی چهره های شاخص صورت گرفت ،نتوانستند به وحدتی جامع برسند حتی در انتخابات ریاست جمهوری هم این اتفاق رخ داد، حال باید تلاش کنند تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.
کد خبر: 114962

وب گردی

وب گردی