سنگ اندازی برخی معاونان فرهنگی بر سر راه نشریات دانشجویی

سردبیر نشریه «فیض بوک» نسبت به سنگ‌اندازی معاونان فرهنگی در روند انتشار نشریات و نامشخص بودن وضعیت بودجه این حوزه گلایه کرد.

امیر رضا خرم روز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه دانشجویانی که در نشریات دانشجویی فعالیت دارند هیچ هزینه‌ای و دستمزدی دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: آنان تمام امور را براساس دغدغه و علاقمندی انجام می‌دهند؛ حتی یک ریال از معاونت فرهنگی دانشگاه دریافت نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه ما برای انتشار نشریه «فیض بوک» در دوران کرونا و غیر حضوری بودن دانشگاه‌، هیچ بودجه‌ای از معاونت فرهنگی دریافت نکردیم، گفت: این موضوع در حالی است که دریافت بودجه، حق اعضای تحریریه است؛ اما تمام هزینه‌های تولید محتوا، صحفه‌بندی و انتشار به صورت شخصی بوده است.

سردبیر نشریه «فیض بوک» با تاکید بر اینکه برخی از معاونان فرهنگی در دانشگاه‌ها عملکرد نامناسبی دارند، گفت: آنان درک درستی از میزان اهمیت نشریات دانشجویی ندارند. این افراد باعث تخصیص نیافتن بودجه به نشریات می‌شوند. برخی از معاونان فرهنگی در روند انتشار نشریات سنگ اندازی می‌کنند و به‌طور کلی مشخص نیست ردیف بودجه برخی نشریات در دانشگاه‌ها چه می‌شود.

وی درباره میزان بودجه نشریات دانشجویی یادآور شد: براساس قوانین مندرج در آیین نامه فعالیت نشریات که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری تدوین شده، ۳ درصد بودجه دانشگاه باید به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد. بودجه نشریات نیز در این بودجه نظر گرفته شده است، در نتیجه زمانی که معاونان فرهنگی می‌گویند بودجه نیست، فقط بهانه می‌آورند.

مسائل صنفی؛ اولویت دغدغه‌های دانشجویان 

خرم روز در پاسخ به این پرسش که دانشجویان بیشتر از انتشار چه نوع مطالبی در نشریات استقبال می‌کنند، گفت: معمولا محتوای این نشریات به دو دسته مسائل صنفی دانشگاه و موضوعات روز کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی یا بین‌الملل تقسیم بندی می‌شوند. در حال حاضر استقبال دانشجویان از موضوعات صنفی بیشتر است؛ زیرا موضوعات سیاسی یا اجتماعی، دغدغه آنان نیست. البته این موضوع به هیچ عنوان، اتفاق خوبی تلقی نمی‌شود.

این دانشجوی دانشگاه لرستان اضافه کرد: دانشجویان ورودی سال‌های اخیر منفعل‌ و بی‌تفاوت هستند و دغدغه مشکلات و معضلات جامعه را ندارند. در نتیجه محتوای نشریات در این باره نیز برای آنان جذاب نبوده و بیشتر می‌خواهند مشکلات صنفی یا آموزشی بیان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =