مصاحبه و پذیرش متقاضیان تحصیل در دانشکده مهارت و کارآفرینی مهرماه انجام می‌شود/ خروج رشته‌های تحصیلی منسوخ شده و جایگزینی دروس کاربردی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه مصاحبه متقاضیان تحصیل در دانشکده مهارت و کارآفرینی مهر سالجاری انجام می‌شود، گفت: آمایش رشته‌های تحصیلی مطابق با وضعیت جغرافیایی هر منطقه  انجام شده و بجای رشته‌های تحصیلی منسوخ شده رشته‌های کاربردی و جدید ارائه می‌شود.

سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌ها برای اشتغال دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی جاری گفت: تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش در قالب اشتغال همراه با تحصیل و تجارت با نتایج مناسب در واحدهای دانشگاهی همراه بوده است. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لرستان برای اجرای این طرح  همکاری‌های متعدد با سازمان‌های متعدد به‌ویژه سازمان تامین اجتماعی و اداره کار در قالب اختصاص بیمه حوادث انجام شد که با حمایت‌های استاندار لرستان و اعضای اتاق بازرگانی استان لرستان تفاهم نامه‌های متعدد در خرداد ۱۴۰۱ به امضا رسید.

وی افزود: جذب دانشجویان در راستای پیوند نظام‌مند بین دانشگاه و صنعت محقق شده است. اهداف کلی طرح پویش از طرح برگزاری دوره‌های صنایع در استان لرستان و امکان جذب دانشجویان در صنایع یا استفاده از طرح بورسیه تحصیلی و خدمات بیمه‌ای از موارد مورد تاکید در قالب طرح پویش پیگیری‌ها انجام شده تا تربیت نیروی کارآفرین در راستای فرصت‌های جدید اشتغال در استان مورد توجه قرار بگیرد. در این راستا جلسات با مدیران کل ادارات مختلف با افراد در ادارات استان تفاهم‌نامه امضا شده و با بنیاد مسکن، اداره برق، سازمان استاندارد استان لرستان و ... تفاهم‌نامه‌های متعدد امضا شده و پیگیری‌ها در قالب طرح پویش و اشتغال انجام می‌شود.

مصاحبه متقاضیان تحصیل در دانشکده مهارت و کارآفرینی مهر سالجاری انجام می‌شود

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان  برای ثبت نام در دانشکده مهارت و کارآفرین سامانه لحاظ شده تا دانشجویان با مراجعه به آن ثبت نام کرده و با توجه به برگزاری جلسات مراسم مصاحبه از مهر ماه برگزار ‌شود و بتوان طرح پویش را جامع عمل پوشاند، چون بسیاری از صاحبان صنایع با این طرح آشنا نیستند.

پذیرش کارآموز در رشته‌های مهارتی انجام می‌شود

رییس دانشگاه آزاد استان لرستان درباره راه‌اندازی رشته‌های جدید و مهارتی تاکید کرد: در واحدهای دانشگاه آزاد استان لرستان ۲۶ رشته در قالب رشته‌های مهارتی پیش بینی شده که با موافقت مسئولان در مجموعه سازمان سما رشته‌های کمک کننده جامعه در راستای اشتغال و کارآموزی  در برخی از رشته‌ها در سالجاری پذیرش داشتیم. امیدواریم در تابستان ۱۴۰۲ بتوان در دانشکده مهارت و کارآفرینی شعار هر دانشجو یک مهارت را محقق کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره تسهیلات و تخفیفات شهریه‌ای برای دانشجویان کم‌برخوردار تاکید کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تمهیدات متعدد اندیشیده شده که با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بانک مهر رضا و قرارداد با بانک رسالت و بانک ملی متقاضیان به صندوق رفاه معرفی شده و تحت حمایت قرار می‌گیرند. البته باید دانست که برای دانشجویان هر یک از مقاطع تحصیلی تسهیلات ارائه شده متفاوت است.

دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل وضعیت مالی از تحصیل بازنمی‌مانند

بهاروند اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی حتی یک دانشجو و داوطلب به دلیل شرایط مالی از تحصیل جا نمی‌ماند، بلکه این افراد به صندوق رفاه، بانک مهر، بانک ملی، بانک رسالت و ... معرفی شده و می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه استفاده کنند.

وی درباره برنامه‌ها برای احیای رشته‌های کم متقاضی گفت: از سال گذشته طرح آمایش سرزمین مورد توجه قرار گرفته و در این شرایط آمایش رشته‌های تحصیلی مطابق با وضعیت جغرافیایی هر منطقه  انجام شده و می‌توان رشته‌های مرتبط با اعضای هیات علمی را ارائه و رشته‌های منسوخ شده را به سمت رشته‌های کاربردی و جدید سوق داد.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1153369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =