ایسکانیوز: رئیس اجرایی هنگ کنگ گفته است جنبش دمکراسی خواهی در این منطقه از طرف نیروهای خارجی و بیرون از این منطقه تحت تاثیر قرار گرفته است.
به گزارش سی ان ان، سی وای لئونگ، رئیس اجرایی هنگ کنگ در یک مصاحبه با شبکه محلی گفت: تظاهرات هنگ کنگ که بیش از سه هفته به طول انجامیده است و این تظاهرات حتی برای کسانی که آن را آغاز کرده و برنامه ریزی کرده و آن را نوشته اند خارج از کنترل شده است.
لئونگ بدون اشاره به شخص یا گروه خاصی گفت: این تظاهرات کاملا یک جنبش داخلی نبوده است و اما بدیهی است که مشارکت مردم در آن وجود دارد.
وی گفت : این مربوط به سازمانی خارج از هنگ کنگ است و سیاست های آن طولانی مدت است و تنها خاص زمان انجام آن نیست.
اعتراض ها در هنگ کنگ در پی تصمیم اخیر چین درماه گذشته میلادی مبنی بر اعلام نامزدهای تعیین شده برای شرکت در انتخابات آتی هنگ کنگ در سال 2017 میلادی آغاز شد.
هنگ کنگ شهری است جزیره ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود. منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است.
هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان قبلی، به جمهوری خلق چین پیوست. بر پایه توافق بین بریتانیا و چین، قرار است هنگ کنگ تا سال ۲۰۴۷ از درجه بالایی از خودمختاری برخوردار باشد.
کد خبر: 115555

وب گردی

وب گردی