تهران-ایسکانیوز: معاون اول رئیس جمهوری، ظهر امروز پس از انجام مذاکره دو ساعته با نخست وزیر ارمنستان در نشست خبری از تشکیل کمیسیون عالی همکاری های مشترک میان ایران و ارمنستان خبر داد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران ظهر امروز پس از جلسه با هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان در ساختمان جمهوری مجموعه سعدآباد در نشست خبری گفت: روابط ما با ارمنستان در منطقه الگوی خوبی برای روابط دیگر کشورهاست. ما در جلسه طولانی که داشتیم درباره همه مسایل فی ما بین دو کشور با وزرای حاضر بحث کردیم.

او در ادامه افزود: برای این که کارها بین دو کشور از سرعت خوبی برای پیشروی برخوردار باشد توافق کردیم کمیسیون عالی به ریاست نخست وزیر جمهوری ارمنستان و معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود. این کمیسیون با وزرای مربوطه وظایف و کارهای تعیین شده را پیگیری خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و ارمنستان که نزدیک به 300 میلیون دلار ارزیابی شده گفت: وزرای انرژی دو طرف راجع به پروژه های مرتبط از جمله خط سوم انتقال برق به ارمنستان، نیروگاه برق آبی در ارمنستان و محیط زیست صحبت کرده و تفاهماتی انجام دادند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که ارمنستان عضو کشورهای اتحادیه اوراسیا شده است یادآور شد: در شرایط فعلی نمایندگان بخش های خصوصی ارمنستان می توانند به ایران سفر کرده و سرمایه گذاری کنند.

هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان نیز پس از اظهارات معاون اول ضمن قدردانی از هیئت ایرانی و پذیرایی گرمی که از او صورت گرفته تصریح کرد: در چارچوب ملاقات با معاون اول تمام زمینه های روابط دو کشور مطرح شد.

او با ابراز رضایت از روابط میان تهران- ایروان تأکید کرد: پروژه هایی برای پیشرفت روابط دو کشور پیش بینی شد و چارچوب موضوعات بزرگ بررسی گردید.

آبراهامیان ادامه داد: ما لیست بزرگ موضوعاتی که مربوط به امور آموزشی و فرهنگ است را مطرح کردیم. اهمیت فعالیت کمیسیون عالی بین دو کشور اهمیت خاصی دارد و ساختار مهمی برای گسترش روابط دو کشور به حساب می آید.

نخست وزیر جمهوری ارمنستان با بیان اینکه ملاقات ما در جو گرم دوستی که مخصوص روابط بین دو کشور است برگزار شد از دعوت رسمی خود برای حضور جهانگیری در ارمنستان خبر داد.

 
کد خبر: 115734

وب گردی

وب گردی