ایجاد محدودیت در فعالیت نشریات به علت قدیمی بودن آیین‌نامه‌ها

مدیر مسئول نشریه «فیض بوک» دانشگاه لرستان معتقد است که بروکراسی اداری یکی از عوامل مهم طولانی شدن اصلاح آیین‌نامه «فعالیت نشریات دانشگاهی» است.

امیر رضا رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آیین‌نامه «فعالیت نشریات دانشگاهی» اظهار کرد: این آیین‌نامه باید مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد؛ چون در فعالیت فعالان نشریات دانشجویی، موانع و محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است و بسیاری از قوانین درج شده در این آیین نامه، دست و پا گیر است.

وی درباره علت طولانی شدن زمان اصلاح بازنگری آیین نامه «فعالیت نشریات دانشگاهی» بیان کرد: زمان بازنگری این آیین‌نامه بسیار طولانی شده بوده و بروکراسی اداری علت اصلی آن است. 

مدیر مسئول نشریه «فیض بوک» دانشگاه لرستان تصریح کرد: قدیمی بودن آیین نامه «فعالیت نشریات دانشگاهی» و به روزرسانی نکردن آن باعث ایجاد مشکلاتی در ساختار و محتوای نشریات و بودجه شده است. 

وی افزود: به روز نبودن مفاد و تبصره‌های آیین‌نامه «فعالیت نشریات دانشگاهی» در برخی مواقع باعث سردرگمی معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز می‌شود. این موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای فعالیت این معاونان ایجاد کرده است.

رومیانی با تصریح بر اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه لرستان نیمه تعطیل است، گفت: نشریه فیض‌بوک به علت اینکه متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه است، از لحاظ ساختاری و محتوایی نسبت به سایر نشریات مشکلات کمتری دارد؛ اما نشریات دیگر مانند نشریات علمی با چالش‌هایی مواجه هستند. هر چند که این مشکلات در بُعد دانشجویی است.

این عضو بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان ادامه داد: نشریه فیض‌بودک مطالبه‌گری را از معاونت دانشجویی دانشگاه آغاز کرده و در هفته‌های آینده از معاون فرهنگی نیز مطالباتی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =