تهران-ایسکانیوز: نمایش "سفر شگفت انگیز" به نویسندگی عبدالله آتشانی و کارگردانی مریم آشوری و عبدالله آتشانی از 26 مهرماه در تالار هنر به روی صحنه است. عبدالله آتشانی درباره قصه این نمایش و چگونگی اجرای آن در تالار هنر با خبرنگار تئاتر ایسکانیوز  به گفتگو نشست.

عبدالله آتشانی نویسنده و یکی از کارگردان های نمایش "سفر شگفت انگیز" درباره قصه این نمایش به خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت: این نمایش که قصه آن در فضایی فانتزی و تخیلی شکل می گیرد به بخشی از زندگی دو تکه زباله می پردازد که از سطل زباله دور مانده اند و زمانی که بی توجهی شهروندان را به این قضیه می بینند تصمیم می گیرند خودشان دست به کار شوند و به سطل زباله برسند تا به این وسیله از آلودگی بیشتر شهر جلوگیری کنند.

آتشانی در پاسخ به این سوال که چقدر نمایش کودک و نوجوان را می شناسد و بر این گونه نمایشی اشراف دارد گفت: سالهاست در زمینه اجرا، نگارش و کارگردانی نمایش کودک و نوجوان فعال هستم و ارتباط من با کودکان و نوجوانان باعث شده نسبت به این طیف از مخاطبان به شناخت کامل و جامعی برسم و به همین خاطر همیشه سعی می کنم با توجه به دغدغه و دنیای ذهنی کودکان و نوجوانان نگارش نمایشنامه ای را به عهده بگیرم یا نمایشی را به روی صحنه ببرم.

کارگردان نمایش "الاغ خوش خیال" درباره چگونگی اجرای نمایشش در تالار هنر گفت: این اولین بار نیست که اثری را در این سالن به روی صحنه می برم و نمایش "سفر شگفت انگیز" نیز طبق قوانین حاکم بر تالار هنر توسط داوران بازبینی شد و پس از موافقت مسئولان مربوطه در نوبت اجرا قرار گرفت.

آتشانی در پاسخ به این سوال که چرا تالار هنر را برای اجرای نمایشش انتخاب کرده است گفت: با توجه به وضعیت بد سالن های نمایش، باید بگویم تالار هنر یکی از معدود سالن هایی است که فضای آن بر اساس سلیقه و فضای ذهنی کودکان  طراحی شده است و همین طراحی منحصر به فرد، تالار هنر را به سالن اجرای نمایش کودک و نوجوان تبدیل کرده است.

بازیگر نمایش "خروس پرحنایی" در ادامه گفت: علاوه بر طراحی ویژه فضای سالن انتظار و سالن نمایش، تالار هنر از لحاظ امکانات فنی نیز تقریبأ کامل و بی نقص است و گروه های نمایشی می توانند در این سالن یک اجرای بی دغدغه را تجربه کنند.

این هنرمند با تأکید بر اینکه تالار هنر با مشکل مخاطب مواجه نیست گفت: تالار هنر سالهاست به اجرای نمایش های کودک اختصاص دارد و همین موضوع باعث شده این سالن با کمبود مخاطب مواجه نباشد.

عبدالله آتشانی در پایان ضمن تشکر از مسئولان و کارکنان تالار هنر از خانواده ها خواست فرزندانشان را برای دیدن نمایش به این سالن بیاورند و از نمایش "زباله های دوست داشتنی" دیدن کنند.

نمایش "سفر شگفت انگیز" اثری از گروه نمایشی "سکوت سفید" است و میلاد رمضانی ورجاوند، رضا نعمتیان، پویا زند و عبدالله آتشانی بازیگران این نمایش هستند و فهیمه عابدینی و مریم آشوری در این نمایش عروسک گردانی می کنند. از دیگر عوامل این نمایش می توان به سینا ییلاق بیگی(طراح صحنه)، زهرا یعقوبی(طراح لباس)، رفعت هاشمی سیسخت(طراح و ساخت عروسک)،سعید ملک(طراح پوستر و بروشور)، علی اشرف سمائی(طراح نور و مسئول فنی)، آزاده فرهنگیان(شاعر)، عبدلله آتشانی(آهنگساز) اشاره کرد.

نمایش "سفر شگفت انگیز" از تاریخ 27 مهرماه در تالار هنر به روی صحنه است و ساعت اجرای آن  18:00 است.

 
کد خبر: 115932

وب گردی

وب گردی