شهرداری به دنبال کاهش فاصله شمال و جنوب تهران با افتتاح پروژه‌های عمرانی

مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد مسکونی در تهران در قالب شنبه‌های امید و افتخار شهرداری با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد مسکونی در تهران در قالب شنبه‌های امید و افتخار شهرداری با حضور مسئولان برگزار شد.

شربیانی عضو شورای شهر تهران در این مراسم گفت: تعهد دولت بر ساخت سالی یک میلیون مسکن وعده بزرگی است که امیدواریم اجرایی شود. برای ساخت ۳۳ هزار واحد مسکونی در منطقه۲۲ پروانه ساخت صادر شده است که اقدام بزرگی است.

بیشتر بخوانید
سهم خانه‌های خالی از مالیات اعلام شد

وی افزود: شهرداری خود را خادم مردم ری، تهران و تجریش می‌داند و دومین جلسه شنبه‌های افتخار و امید را بامحوریت مسکن و احداث واحدهای جدید شروع می‌کند. شهرداری‌ها با کمک بخش خصوصی و قرارگاه جهادی مسکن، نیاز مردم به مسکن را تامین خواهند کرد.

عضو شورای شهر بیان داشت: بحث دیگری که مطرح است، بحث جنوب و شمال تهران از لحاظ امکانات است که مورد توجه شهرداری تهران قراردارد. شمال پایتخت نماد برخورداری و زندگی با کیفیت و جنوب تهران هم نماد زندگی با کیفیت پایین است.

شربیانی افزود: باید بتوانیم متناسب با پروژه‌های عمرانی امکانات را به جنوب شهر تهران نیز بیاوریم تا فاصله بین شمال و جنوب شهر از نظر داشتن تسهیلات کاهش یابد. زمانی که دولت به بحث ساخت مسکن وارد شد، این موضوع باکیفیت مورد توجه قرار گرفت. ساخت این مسکن‌ها می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک کند.

وی همچنین ادامه داد: باید از الگوهایی مثل مجتمع اکباتان تهران که دارای ساخت و ساز باکیفیتی بوده برای ساخت سایر مجتمع‌ها نیز استفاده کنیم.

قاضی عسگر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در ادامه این مراسم در رابطه با کلنگ زنی واحدهای مسکونی گفت: امیدوار هستیم ساخت پروژه‌های مطرح شده به سرانجام برسد و مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی همچنین افزود: اسلام با فقر مخالف است و با آن مبارزه می کند. روایات فراوانی در حوزه توسعه اقتصادی مطرح است و متاسفانه مسئولان به بسیاری از تکالیف خود عمل نمی‌کنند. وضع بیکاری و اشتغال جوانان به مسئله مهمی تبدیل شده است که باید برای رفع وضعیت آنها تلاش کرد.

قاضی عسگر ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان به حدود هشت هزار شرکت رسیده است. حمایت از تولید و اشتغال وظیفه شرعی ماست و مسئولان نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

وی افزود: در شهر ری با آسیب‌های اجتماعی فراوانی مثل فقر و بیکاری روبه رو هستیم که امیدواریم با اقدامات پیگیرانه مسئولان این مشکلات حل شود. زمین‌هایی که جزء موقوفات حرم هست را در اختیار شهرداری برای ساخت مسکن قرار داده‌ایم و همچنین طرح پارکینگ طبقاتی حرم هم به نتیجه رسیده که خبر خوبی برای ساکنان شهرری است. پیش‌بینی شده که این پروژه‌های مسکونی کمتر از دو سال به نتیجه برسد. امیدواریم خداوند به مسئولین توفیق دهد تا در جهت رفع نیازهای مردم کوشا باشند.

سروری عضو شورای شهر یکی دیگر از حاضرین در این مراسم گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور بخشی‌نگری است. بسیاری از منابع کشور به دلیل همین بخشی‌نگری‌ها به گروه اندکی اختصاص پیدا می‌کند و بقیه مردم بهره‌‍ای نمی‌برند اما شورای شهر و شهرداری باکنار گذاشتن این نگاه و تاکید برهم افزایی و تعامل مسئولان در پیش بردن کارها به سوی ایجاد نگاهی اعتدال‌گرایانه در پایتخت پیش می‌روند. تشکیل قرارگاه‌ها نیز به این منظور بود.

عضو شورای شهر ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که تهران برای همه ماست و شهروندان حق بهره‌بردن از امکانات آن را دارند. تشکیل قرارگاه‌ها مقدمه مدیریت یکپارچه شهری نیز است.

وی افزود: وزیر کشور در هفته گذشته در شورای ائتلاف بیان کرد که دولت به دنبال تشکیل یک مدیریت یکپارچه شهری است. شهرداری تهران باساخت مسکن‌های جدید، بافت‌های فرسوده و اقتصاد خانوار را احیا خواهد کرد؛ همچنین با این اقدامات، زمینه برای افزایش عرضه وتقاضا نیز فراهم خواهد شد. امضای بیش از۲۰۰هزار تفاهم‌نامه خبر خوشی برای مردم تهران است و امیدواریم انجام وظایف محوله به دست شهرداری، شورای شهر و نیروهای انقلابی بتواند به بهترین شکل پیش برود.

سروری همچنین اظهار داشت: شهرداری باید با تعاملی زمینه‌ای را فراهم کند که مردم تهران از بارگاه حرم حضرت عبدالعظیم بهره‌مند شوند و امیدواریم هرروز شاهد افتتاح طرح‌های بهتر و بیشتری درتهران باشیم.

انتهای پیام /

خبرنگار: فاطمه قشقایی

کد خبر: 1163061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =