پنجمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان برگزار می‌شود

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انجام ماموریت‌های محوله در سند تحول و تعالی دانشگاه پنجمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان را با شعار پیش به سوی دانشمند شدن برنامه ریزی و اجرا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پوستر پنجمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در جلسه شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولین رونمایی شد.

حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انجام ماموریت‌های محوله در سند تحول و تعالی دانشگاه، مبتنی بر ایجاد شادابی و شور و نشاط علمی، استعدادیابی و توان افزایی مهارتی دانش آموزان با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و رشد مهارت های علمی و عملی دانش آموزان سراسر کشور پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان را با شعار پیش به سوی دانشمند شدن برنامه ریزی و اجرا می‌کند.

 حسن پور در این خصوص اظهار کرد: ثبت‌نام پنجمین جشنواره فرهیختگان جوان در رشته‌های مختلف علمی در پنج محور غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات دانش‌آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از طریق سایت https://bpj.iau.ir آغاز شده و تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

در ادامه سرکاراتی معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر علمی این رویداد افزود: دانش آموزان می توانند دستاوردها و تحقیقات خود را در بخش سمینارها و غرفه‌های نمایشگاهی، در شاخه‌های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، زیست فناوری، علوم کامپیوتر و نانو و … ارائه کنند. همچنین در این دوره در بخش مسابقات گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، سازه‌های ماکارونی، ماشین‌های کمیکار، بازی‌سازی، کامپیوتر و برنامه‌نویسی، مسابقات آزمایشگاهی، و کاپ فیزیک ایران برگزار خواهد شد.

 سرکاراتی تاکید کرد: کلیه پروژه های دانش آموزی در این دوره پس از ثبت نام با هدف شبکه‌سازی و هم افزایی در باشگاه پایش به آدرس https://teams.bpj.iau.ir
 ثبت خواهند شد و دانش آموزان می توانند در این بستر از مشاوره و منتورینگ برای پیشبرد هر چه بهتر پروژه های خود استفاده کنند و از پروژه های سایر تیم ها نیز مطلع شوند. 
الناز فطیرخورانی مدیر مسابقات دانش‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و دبیر اجرایی این رویداد گفت : دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی می‌توانند دراین رویداد ثبت‌نام کنند.  دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده علاوه ‌بر جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات و لوح تقدیر نیز دریافت می‌کنند.

وی افزود: با استفاده از تجربه موفق دوره حضوری و نیز سه دوره برگزاری مجازی این رویداد، دوره پنجم این جشنواره به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و آن دسته از دانش آموزان که امکان شرکت حضوری ندارند می توانند پروژه خود را به صورت آنلاین ارائه و مورد ارزیابی قرار بدهند.

سرکاراتی تصریح کرد: تمام دانش‌آموزان منتخب در جشنواره، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد و از مزایا و تسهیلات باشگاه نیز بهره‌مند می‌شوند. لازم به ذکر است پنجمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.  علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه این رویداد به سایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به آدرس https://bpj.iau.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =