انتقاد دبیر خواهران اتحادیه جامعه اسلامی از کم‌رنگ بودن نقش بانوان در تشکل‌ها

دبیر خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از کمرنگ بودن نقش بانوان در تشکل‌های دانشجویی انتقاد کرد.

معصومه محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم و جریان دانشجویی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی زنان، ۲ نقد جدی به یکدیگر دارند، اظهار کرد: دانشجویان از خزعلی معاون معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده علت نبود وزیر خانم در کابینه دولت سیزدهم را جویا شدند.

دبیر خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن انتقاد از نبود دبیرکل خانم در جریان دانشجویی بیان کرد: البته شاید خانم‌ها به دلیل اینکه فعالیت به عنوان دبیر کل را انقدر سنگین می‌دانند و ترجیح می‌دهند که هیچ زمانی کاندید نشوند. این موضوع جدا از ممنوعیت یا محدودیت برای عضویت یا فعالیت خانم‌ها در جریان دانشجویی است. البته برخی از خانم‌ها هنوز اعتماد به نفس کافی را نیز ندارند و شاید باید برای حل این معضل هم برنامه ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر علت ذکر شده، همواره در سال‌های اخیر تفکر نادرستی مبنی بر اینکه خانم‌ها نمی‌توانند، به صورت مناسب در جریان دانشجویی نقش آفرینی داشته باشند نیز وجود دارد. البته در حال حاضر دختران عضو و فعال در جریان دانشجویی، تلاش می‌کنند تا این تفکر را اصلاح کنند و حضور دختران در این جریان، محدود و محصور به فعالیت در واحد خواهران اتحادیه‌ها یا فعالیت‌های تزئینی نباشد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه نوع نگاه افرادی که جزو ادوار گذشته جریان دانشجویی یا اعضای فعلی شورای مرکزی اتحادیه‌ها هستند، بسیار اهمیت دارد، گفت: این نگاه و طرز تفکر افراد تا حدود زیادی بر نوع فعالیت و مسئولیت واگذار شده بر عهده خانم‌ها را تعیین می‌کند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: در نهایت باید گفت که متاسفانه جایگاهی که به مردان در جامعه می‌دهند، قابل قیاس با خانم‌ها نیست. این موضوع در جریان دانشجویی که نمونه کوچیک از جامعه تلقی می‌شود هم لحاظ شده است. همچنین اگر یک دانشجوی آقا در مسئولیت خود در جریان دانشجویی دچار اشتباهی شود، جامعه یا سایر اعضا به سادگی از کنار آن می‌گذرند؛ اما اگر این اشتباه از یک خانم سر بزند، بسیار سخت بخشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =