جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان برگزار شد/ بازدید از نمایشگاه «عصر امید» استان گلستان

دکتر طهرانچی در سفر به گرگان، در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان حضور یافته و از نمایشگاه «عصر امید» استان گلستان بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یکروزه به استان گلستان، صبح امروز در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان که در واحد گرگان برگزار شد، حضور یافت.

 طهرانچی در این جلسه با ابراز خرسندی از رشد جمعیت دانشجویی استان گلستان، گفت: بحمدالله شرایط دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نسبت به چهار سال گذشته بسیار بهتر شده به طوری که با اقبال عمومی و رضایت مردم از عملکرد این دانشگاه، تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این استان از ۲۱ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ شأن دانشجویان در محیط دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ازجمله استان‌هایی است که خوب و مدبرانه اداره می‌شود، اما طی نظرسنجی که از دانشجویان استان داشتیم، نسبت به برخی موارد ازجمله وضعیت فضای کلاس‌های آموزشی، سلف دانشجویی و دیگر موضوعات انتقاد داشتند که این موضوعات باید هرچه سریع‌تر برطرف شود. از مدیران تمام واحدهای دانشگاهی انتظار می‌رود دانشجویان را ارج نهند و به خواسته‌های آنها رسیدگی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه رؤسای واحدها و معاونان فرهنگی و دانشجویی به تعلیم و تربیت اجتماعی جوانان، گفت: اردیبهشت امسال و پس از حضوری شدن فعالیت‌های دانشگاه‌ها پس از وقفه‌ای دوساله به دلیل شیوع کرونا، با شرایط جدیدی در محیط دانشگاه مواجه شدیم. از این رو بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی را خطاب به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی صادر کردیم؛ چرا که معتقدیم اگر نزاع گزاره‌ها و باورها شکل بگیرد، در تغییر نسلی به وجودآمده، دیگران نقش‌آفرین خواهند بود، اما کلاس و معلم و استاد همچنان نقش اثرگذاری خود را در بین جوانان دارند و باید در این زمینه و در حوادث اخیر که شاهد یک رفتار شبکه‌ای و تبعی بودیم، بتوانیم پاسخ مناسب و درخور داشته باشیم و بدانیم در این فرصت تاریخی و پیچ حساس، نقش دانشگاه چیست.

طهرانچی در ادامه، با حضور در نمایشگاه «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، از دستاوردهای پژوهشگران و محققان این استان بازدید کرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: نکته‌ای که جوانان باید به آن باور داشته باشند، امید به آینده کشور است و با امید به اینکه مسیر دانش برای آنها مسیری روشن است، فعالیت کنند و از این طریق تأمین معاش داشته باشند.

وی افزود: اگر دانشگاه خود را جدا و منزوی از جامعه دانسته و راهی پیش روی جوانان باز نکند که چگونه پس از تحصیل وارد جامعه شوند، نقض غرض کرده است. بنابراین وظیفه اصلی دانشگاه به عنوان نهادی که بین خانواده و جامعه قرار دارد و جوانان برای ورود به جامعه از این دالان عبور می‌کنند، باید به درستی تعریف شود. به همین دلیل «عصر امید» در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد تا نمایانگر ظرفیت این دانشگاه در عرصه دانشجویان توانمند و اعضای هیأت علمی برجسته برای امیدبخشی به نسل جوان باشد.

طهرانچی با بیان اینکه خرداد امسال رویداد ملی و نمایشگاه عصر امید به صورت کشوری در شهر تهران برگزار شد و در هفته پژوهش نیز شاهد برگزاری رخدادهای استانی بودیم، گفت: عصر امید کلاس درس برای دانشجویان و محیط تعاملی برای جوانانی است که ایده خود را به بازار نزدیک کرده‌اند و در این رویداد می‌توانند با اهالی بازار و صنعت تعامل داشته باشند، چرا که عصر امید محل تعامل فکر و عمل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عصر امید ترکیبی از مهارت، پژوهش و فناوری است. از ۳۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان انتظار می‌رود این دانشجویان به هسته‌ها  و شرکت‌های خلاق و نوآور تبدیل شوند تا بتوانند راه خود را در آینده پیدا کنند. 

لازم به ذکر است دکتر طهرانچی پیش از آغاز جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، با حضور در یادمان شهدای گمنام واحد گرگان، ضمن ادای احترام به مقام شهدای دفاع مقدس، با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =