اندیشکده مهدویت در دانشگاه آزاد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، تاسیس اندیشکده مهدویت با رویکرد خودباوری و گسترش فرهنگ انتظار را راهی برای برون رفت از دایره حقارت زندگی های پر زرق و برق و پرطمطراق غربی خواند و تاکید کرد: فرهنگ ناب مهدویت، امیدها را در دل زنده و آینده را با روشنایی رقم می زند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بندرعباس، محمد حسین رنجبر در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد بندرعباس، با تسلیت ایام فاطمیه، حرکت روبه رشد دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت قله های رشد و بالندگی به فال نیک گرفت و گفت: ترسیم خط و مشی دانشگاه با نگاه مهارت آموز، مسئله محور و کارآفرین و حرکت به سمت به روزرسانی داده های علمی و رسیدن به دانشگاه های نسل جدید، وظیفه خطیر دانشگاهیان را چند برابر نموده و باید در عرصه های مختلف فناوری، پژوهشی و فرهنگی گام های استوار و محکمی برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

واکاوی در فرهنگ مهدویت مهمترین رسالت دانشجوست

وی کیفیت کلاس های آموزشی  را راهی برای رشد و بالندگی دانشجویان عنوان کرد و یادآور شد: به روز رسانی معلومات استادان در کنار برنامه ریزی و داشتن استراتژی حرکت و هدف مدون  می تواند موتور محرکه دانشجویان را در حوزه فناوری و علمی به حرکت وا دارد و با مهارت آموزی و کارآفرینی زمینه رشد و بالندگی در دانشگاه به خوبی رقم می خورد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، برنامه ریزی در راستای برگزاری امتحانات پایان ترم را مهم قلمداد کرد و یادآور شد: فراهم ساختن تمام زیر ساخت ها و موارد مهم باید تا قبل از شروع امتحانات در دستور کار قرار بگیرد و همه ی جوانب برای برگذاری امتحانات سالم مهیا باشد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در دانشگاه آزاد بندرعباس، خواستار برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم شد و گفت: همه ما به نوعی مدیون و مرهون  شهدا ی عزیز  هستیم و یادواره آنان نیز باید خاص، تاثیرگذار و با شکوه برگزار شود لذا برنامه ریزی صحیح در این راستا و هماهنگی با ارگان های ذیربط و ذیصلاح باید در دستور کار باشد و همچنین استفاده از توانمندی و پتانسیل استادان و دانشجویان باید به خوبی مورد توجه و عنایت باشد.

اندیشکده مهدویت در دانشگاه آزاد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

رنجبر با تاکید بر کیفیت افزایی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، خواهان مشارکت بیشتر استادان و دانشجویان در این حوزه شد و افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری، کرسی های آزاد اندیشی باید به رشد و بالندگی برسد و نظرات مخالف و موافق مورد جهت اصلاح امور مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، راه اندازی و  توسعه اندیشکده مهدویت را مهم ارزیابی کرد و اضافه نمود : با توجه به ناقص و ناکارآمد بودن فرهنگ های بشری، حرکت در مسیر کاملترین دین الهی و ترویج فرهنگ مهدویت و فرهنگ انتظار در این برهه زمانی، که جامعه و جهان نیازمند امید، بشارت و نوآوری هست از اولویت های فرهنگی محسوب می شود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رنجبر، با تاکید بر حرکت رو به رشد دانشگاه در جذب دانشجو، پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در ترم جدید را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد، سوابق روشن این دانشگاه، امکانات، تجهیزات، کیفیت تحصیلی، استادان مجرب، فضای علمی و آکادمیک تاثیر گذار  از آیتم هایی هستند که موجب می شود مردم به این دانشگاه اطمینان و در آن تحصیل نمایند و در این میدان، نیاز است تا با معرفی بهتر دانشگاه برای جامعه، این دانشگاه به عنوان انتخاب اول متقاضیان ورود به دانشگاه باشد.  

 این جلسه با گزارش هیئت رئیسه از حوزه های کاری خود ادامه یافت و مقرر شد، با تشریک مساعی و همگرایی بیشتر، برای ارتقای علمی، پژوهشی، فرهنگی و... تلاش مضاعف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =