برخورد نیروهای امنیتی کشورهای مدعی آزادی با دانشجویان معترض

وزیر علوم در تجمع دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران گفت: دیدیم نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند چگونه با دانشجویان معترض برخورد می کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در تجمع دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی گفت: ما امروز اعلام می‌کنیم که ای دنیا ببینید که حرمت دانشگاه‌های ما درهنگام آزاداندیشی، کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی

وی ادامه داد: قانون جمهوری اسلامی حضور نیروهای امنیتی را به داخل دانشگاه‌ها منع کرده‌است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد، درحالی‌که ما دیدیم نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند، ادعای آزادی دارند و خود را مهد آزادی می‌دانند، چگونه با دانشجویان معترض حق‌طلب برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: ای مردم جهان ببینید و برای جمهوری اسلامی و قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید که در جمهوری اسلامی جامعه فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که در داخل دانشگاه‌ها و محیط دانشگاه‌ها هیچ نیروی امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارد.

زلفی گل افزود: خودتان را مقایسه کنید با جمهوری اسلامی که از چه آزادی‌ای برخوردار است ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق‌گویی و حق‌طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه‌گر که ادعای آزادی دارند، ادعای دموکراسی دارند، ادعای حقوق بشر دارند چگونه برخورد می‌کنند، مقایسه کنید جمهوری اسلامی ایران را با کشورهایی که ادعای آزاداندیشی و آزادگی دارند .

وزیر علوم تاکید کرد: ما وجدان بیدار جامعه دانشگاهی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های سراسر دنیا به‌ویژه آمریکا و فرانسه، استرالیا و کشورهای عربی که در میدان حاضر شدند تا از مظلوم و از مردم بی‌دفاع غزه حمایت ‌کنند تمام‌قد می‌ستاییم و هماهنگ با شما در عرصه حضور داریم.

وزیر علوم افزود: ای مردم دنیا، سازمان ملل ببینید، اعتراض جامعه فرهیخته را ببینید، نسل دانشجو را ببینید، حق‌طلبی و حق‌گویی مردم دنیا را که در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان می دهند از جامعه دانشگاهی از عالمان و دانشمندان و اندیشمندان بیاموزید که در مقابل ستم در حمایت و ستمدیدگان به میدان آمده اند.

وی ادامه داد: در اسرع وقت تصمیماتی اتخاذ کنید که در آینده مدیون و شرمنده نباشید، سازمان ملل مردم آزاده دنیا به میدان بیایید و در مقابل ظلم و ستم کودک‌کشی و نسل‌کشی، درندگی و کشته شدن غیرنظامیان به میدان بیایید و حمایت کنید، سازمان ملل ببینید این‌ها را اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده مردم دنیا به‌ویژه مردم ستمدیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =