واقعه ماندگار ۹ دی، پرتو گرفته از قیام خونین مردم قم بود

ویژه برنامه «جان فدا» به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همراه با مراسم استقبال و وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سمنان، همزمان با سالروز شهادت سردار جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم سوگواری، استقبال و وداع با پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، ظهر امروز پس از اقامه نماز جماعت، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با سخنرانی علی اصغر حبیبیان، کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی برگزار شد.

حبیبیان واقعه ۹دی،که واقعه‌ای ماندگار در تاریخ ایران است را پرتو گرفته از تظاهرات اعتراضی و قیام خونین مردم و طلاب قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ نسبت به چاپ مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» دانست و گفت: قیام خونین مردم قم که نشأت گرفته از بصیرت علما و فضلاء بود در هنگامه دوره شتاب زا برای پیروزی انقلاب اتفاق افتاد، و اگر این واقعه صورت نمی‌گرفت بعید بود انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن پیروز شود.

این کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی در تفسیر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم»، پرداخت و گفت: سردار دلها تمام ویژگیهای یک مکتب یعنی نخبه بودن، داشتن ایده‌ای برخاسته ازجهان بینی، جامعه مخاطب خاص و تبدیل شدن ایده به گفتمان را دارا است.

حبیبیان در بخش دیگری از صحبت های خود، به بیان جنبه های مختلف شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و تاکید کرد مکتب سلیمانی را مثل یک درخت بارور باید دید. درختی که ریشه آن در زمین به سه شعبه اساسی متصل است، تنه درخت ارکان مکتب، شاخه های آن شاخصه‌ها ومؤلفه‌های مکتب و ویژگی‌های مکتب او همان میوه‌های این درخت است.

دربخش دیگری ازمراسم «جان فدا» که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان، معاونت فرهنگی و دانشجوئی و بسیج دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و با حضور خانواده شهدای والامقام مدافع حرم برگزار شد، حمید قرائیان، رزمنده مدافع حرم به روایتگری خاطرات و رویدادهای دوران دفاع مقدس و مقاومت پرداخت.

بر اساس این گزارش دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان میزبان ۲ شهید گمنام تازه تفحص شده از شهدای عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات کربلای ۵ درمنطقه شلمچه بود و در میان بغض و اندوه مسئولان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه به منظور تدفین در معراج شهدای تهران تشییع شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در هفته گذشته و همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها میزبان پیکر یک لاله خوشنام زهرائی تازه تفخص شده عملیات بدر شرق دجله بود.

کد خبر: 1166129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =