انتقاد از تصمیمات لحظه‌ای معاونت فرهنگی وزارت علوم/ چرا برگزاری جشنواره تیتر ۱۳ به تعویق می‌افتد؟

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم ضمن انتقاد از نامشخص بودن زمان برگزاری جشنواره «تیتر ۱۳» گفت: اتخاذ تصمیمات آنی و لحظه‌ای در معاونت فرهنگی وزارت علوم عامل تغییرات این جشنواره دانشجویی به شمار می‌رود.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قصد دارد مسئولیت برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» را تغییر دهد، اظهار کرد: مسئولیت برگزاری این جشنواره، هر سال بر عهده شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم بود؛ اما امسال مسئولان معاونت فرهنگی این وزارتخانه قصد دارند دبیرخانه این جشنواره را به افرادی غیر از اعضای این شورا واگذار کنند.

انتقاد از سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم در حوزه نشریات/ اصلاحیه شیوه‌نامه نشریات به معاونت فرهنگی ارائه شده است

وی درباره علت تغییر مسئول برگزار کننده جشنواره نشریات «تیتر ۱۳» تصریح کرد: شاید بتوان «نبود سیاست‌های یک‌دست» و «وجود پراکندگی در تقسیم وظایف» در معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از علل این تغییرات نام برد. 

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم اتخاذ تصمیمات آنی و لحظه‌ای در معاونت فرهنگی وزارت علوم را عامل دیگر تغییرات در جشنواره دانشجویی «تیتر ۱۳» برشمرد و گفت: برخی مسئولان گمان می‌کنند که با کم و زیاد کردن میزان مسئولیت افراد یا تغییر حوزه مسئولیت آنان، تصمیمات مناسبی خواهد گرفت؛ اما شاید در واقعیت اینگونه نباشد. 

وی با بیان اینکه هنوز زمان برگزاری جشنواره «تیتر ۱۳» نامشخص است، گفت: این جشنواره هر سال از اواخر آبان یا اوایل آذرماه با ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره آغاز می‌شد؛ اما با توجه به اینکه روزهای پایانی دی ماه را سپری می‌کنیم، هنوز تاریخی برای آغاز رسمی جشنواره از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نشده است. 

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس روال هر سال، در ابتدا باید در جلسه‌ای دستور العمل جشنواره تیتر تهیه و مشخص شود، سپس به تصویب برسد و در مرحله آخر  به دبیرخانه این جشنواره و کمیته‌های مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی ابلاغ شود؛ اما تاکنون حتی این جلسه برگزار هم نشده است و دلیل این تاخیر نیز مشخص نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =