مرفاوی: دو بازی دوستانه با اردن داریم

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: دو بازی دوستانه با اردن برگزار می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، صمد مرفاوی در حاشیه تمرین تیم ملی جوانان اظهار داشت: از امروز اردوی تیم ملی آغاز شد و دو بازی دوستانه با اردن داریم.بعد هم امکان دارد برای انجام سه بازی به ترکیه اعزام شویم.

وی در مورد اینکه اردوی ترکیه قطعی نشده است، افزود: خبری به من ندادند که قطعی شده است، ان‌شاءالله که قطعی می‌شود.

مرفاوی: شرایط تیمی استقلال ایده آل نیست


سرمربی تیم ملی جوانان در واکنش به این موضوع که تیم‌ها همکاری لازم را نمی‌کنند و تیمش امروز سه غایب دارد، تصریح کرد: رایزنی کردیم و قول همکاری دادند. برنامه ما تعامل با باشگاه‌هاست. باشگاه‌ها هم مشکلاتی دارند و من مربیان را درک می‌کنم. ما هم باید منافع ملی فوتبال‌مان را ببینیم که بتوانیم با قدرت در رقابت‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی شرکت کنیم و به این مسابقات صعود کنیم.

وی درباره اینکه برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای تیم ملی جوانان عملیاتی شده، گفت: ما قبلا برنامه‌هایی به کمیته جوانان داده‌ایم. آن موقع ماجدی سرپرست فدراسیون بود. وبرنامه‌هایمان عملی شد. بعد از آن هم طبق برنامه‌ای که داده بودیم اردوهایمان انجام می‌شود. فقط مشکل ما برون‌مرزی است که بازیکنان باید در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند. متأسفانه در تورنمنت‌ها نتوانستیم شرکت کنیم ولی بازی‌های خارجی داشتیم. بلاروس رفتیم که خیلی به لحاظ تجربه برای ما خیلی خوب بود. دو بازی خیلی خوب با تیم زیر ۲۳ سال که از ما بزرگ‌تر هستند برگزار کردیم. همچنین در عمان هم دو بازی با تیم این کشور انجام دادیم. این‌ها برنامه‌هایی است که خواستیم و انجام شده و ان‌شاءالله بعداً هم برنامه‌های ما عملی شود.

مرفاوی در مورد اینکه چقدر امیدوار است تا تیمش به جام جهانی صعود کند، عنوان کرد: امیدوار هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم. تیم خوبی داریم. همه بازیکنان ما توانمند هستند. بچه‌هایی که در تیم هستند می‌توانند برای آینده فوتبال ما مفید باشند و فردا در تیم ملی بزرگسالان شرکت کنند. من به همه آنها اطمینان و اعتماد دارم. ان‌شاءالله با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر بتوانیم صعود کنیم.

وی در مورد اینکه آیا از کیفیت زمین تمرین رضایت دارد،‌ عنوان کرد: تا به حال در اینجا تمرین نکردیم چون تمرین تیم بزرگسالان در این زمین انجام می‌شد. در زمین شماره یک تمرین می‌کردیم که کیفیتش خیلی معمولی و پایین بود.

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد اینکه فدراسیون فوتبال مدتی برنامه استعدادیابی را پیاده کرد و از آن بازیکنان در تیم او حضور دارند، یادآور شد:‌ ۸۰، ۹۰ درصد این بازیکنان را از استعدادیابی انتخاب کردیم. این بازیکنان در تمام سطح ایران استعدادیابی شدند به اینجا آمدند تست گرفتیم و آنها را دیدیم. از همان‌ها تیم ملی جوانان را تشکیل دادیم از یکسری بازیکنان هم شناخت داشتیم که در تیم‌های بزرگسال بودند، اصلی نبودند و جزو سهمیه زیر ۲۳ ‌سالشان بودند. آنها را شناسایی و دعوت کردیم قبل از کافا ۶۰ نفر را دعوت کردیم دو گروه ۳۰ نفره شد و بالاخره بازیکنان خودمان را انتخاب کردیم الان هم که تمرین می‌کنیم باز هم بازیکنانی که ببینیم شایسته هستند را دعوت می‌کنیم ولی این طرح استعدادیابی خیلی به ما کمک کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =