دانشگاه آزاد آماده تربیت دانشجویان متخصص برای نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آماده است تا با طراحی سرفصل‌های جدید آموزشی دانشجویانی متخصص با توجه به نیاز عملکردی و تخصصی نیروگاه اتمی بوشهر تربیت کند.

سروش حیدری‌سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دیدار رضا بنازاده رئیس نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: این واحد دانشگاهی آماده است با توجه به خواست و نیازهای علمی و پژوهشی نیروگاه، سرفصل‌های جدید آموزشی طراحی کند تا دانشجویانی متخصص با توجه به نیاز عملکردی و تخصصی نیروگاه تربیت کند.

دانشکده مهارت و کارآفرینی «حمل ونقل دریایی» و «آبزی پروری» راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به تصمیم برای برگزاری سالانه همایش ملی پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای بر هدفمندی بیشتر این همایش افزود: در تلاش هستیم تا با سازوکار مشخص، هدف فقط ارائه مقاله صرف نباشد و از آنجا که این همایش با حمایت نیروگاه اجرایی می‌شود باید فرآیندی ایجاد شود که کارها مدونتر پیش برده شده تا با عملیاتی شدن منویات بزرگان به سمت ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیروگاه با نظارت این نهاد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نیروگاه اتمی هر ساله نیازهای علمی و پژوهشی خود را در برنامه‌های حمایتی اعلام می‌کند، عنوان کرد: در صدد هستیم با توجه به این اعلام نیازها به فعالیت‌های یومیه دانشگاه و دانشجویان ابعاد صنعتی بخشیده شود.اولویت امروز دانشگاه، حل مسئله و مسئله محوری است و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی نیز در این راستا سوق داده می‌شود. دانشگاه با قبول مسئولیت‌های اجتماعی به دنبال استحکام بیشتر پیوندهای اجتماعی با صنایع و همه حوزه‌های جامعه است.

دانشگاه آزاد آماده تربیت دانشجویان متخصص برای نیروگاه اتمی بوشهر

حیدری‌سنگستانی با اشاره به تعامل دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با شهرداری، صنایع دریایی، پتروشیمی، کارخانه‌ها سیمان و...مطرح کرد: در قالب این همکاری‌ها، با رفع مشکلات و نیازهای نهادهای مختلف و نیز کاهش هزینه‌های آنان، دانشجویانی برای ورود آگاهانه به جامعه و صنعت تربیت می‌شوند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: این نیروگاه در کنار رسالت اصلی خود که تولید برق بوده، فعالیت‌های اجتماعی و عامالمنفعه دیگری همانند ایجاد آبشیرینکن، تأسیس مدرسه تخصصی و... را در دستور کار قرار داده که بخشی از آن همانند مدرسه اجرایی و عملیاتی شده است.

رضا بنازاده با بیان اینکه تأسیس مدرسه شهدای هسته‌ای از کارهای زیربنایی و آینده‌دار است، اضافه کرد: این مجتمع آموزشی مجهز، نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی منطقه ایفا خواهد کرد. نیروگاه اتمی بوشهر برای پیشبرد امور خود نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی و استانی است.

وی توضیح داد: میل به همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ارزشمند است. تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر، به‌عنوان نخستین واحد نیروگاهی اتمی در کشور، راهی بوده که تازه شروع شده و امیدواریم با تکیه بر این تجربه موفق، صنعت هسته‌ای روزبه‌روز نیز گسترده‌تر شود؛ چراکه با کم شدن سوخت فسیلی این صنعت بیش‌ازپیش جایگاه خود را پیدا می‌کند.خلیج‌فارس و کرانه آن، ظرفیت ویژه و مهمی در تأسیس فازهای دیگر نیروگاه اتمی به شمار می‌رود.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: قطعاً نیروهای آینده‌ساز و جوان کشور می‌توانند با پشتکار و استفاده از تجارب این چند ساله از ظرفیت‌های موجود در راستای ایجاد برنامه‌های توسعه‌ای بهره بگیرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1170294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =