استانداردهای لازم برای ماموریت‌های بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین می‌شود

دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: استانداردهای لازم برای ماموریت‌های بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی در شورای بین الملل این وزارتخانه تدوین می‌شود.

غلام رضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه کارگروهی ویژه برای بررسی وضعیت اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است، اظهار کرد: پرداخت به این موضوع در برنامه جامع عدالت عالی و بهره برداری آموزش علوم پزشکی که در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت که در ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ به تصویب رسید، تاکید شده است.

اخذ مجوز «اعتباربخشی موسسه‌ای» از فدراسیون جهانی آموزش پزشکی تا ۳ ماه آینده

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ کار گروه فعال در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد:  کار گروه اعتبار بخشی و اعتبار سنجی یکی از این ۱۰ کار گروه است. در این راستا اعتبار بخشی در تمامی مراکز آموزش عالی برای دانشجویان بین‌الملل و ایرانی انجام می‌شود. 

دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استانداردهای لازم برای ماموریت‌های بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی در شورای بین الملل این وزارتخانه تدوین می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در حال حاضر اعتبار بخشی در تعدادی از دبیرخانه‌های کارگروه‌هایی مانند پزشکی عمومی و دندانپزشکی آغاز شده و داروسازی در حال اجرا و رشته‌های علوم پزشکی هنوز تعیین استاندارد نشده است، گفت: تا کنون نیز نتایج ۲ دوره از اعتباربخشی این کارگروه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است. البته اجرای طرح اعتبار بخشی در تمامی دبیرخانه‌ها  به صورت یکسان یا همزمان پیش نمی‌رود. به عنوان مثال برخی از آنها در آستانه اجرای طرح قرار دارند و برخی دیگر منتظر تدوین استانداردها هستند.

حسن‌زاده درباره زمان اجرای کامل اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: در مرحله اول باید مشخص شود که چه زمانی استانداردها تعیین و یکسان می‌شوند. سپس این استانداردها را اجرا کنیم. بنابراین زمان مشخص نمی‌توان بیان کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1170613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =