تربیت نسل مهدوی با آموزش ارزش‌های دینی از سنین پایه

آموزش ارزش‌های دینی از کودکی باعث تربیت نسل اسلامی و بدنبال آن نسل مهدوی خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مریم نقدی دو رباطی دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: خانواده به عنوان‌کوچکترین نهاد اجتماعی در روند تحول جهان، پیوسته تحت تأثیر قرار گرفته، و تحولات متفاوتی را تجربه می کند. لذا مطالعه و بررسی این تحولات از طریق منابع دینی ضروری به نظر می‌رسد.

اختتامیه نخستین دوره نسیم تبیین در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد

 نقدی دورباطی بیان کرد: تغییرات زیادی در دهه‌های اخیر در خانواده روی داده که هم اصل وجودی خانواده و مسئله تزلزل آن را و هم ابعاد مختلف آن مانند ارزش‌ها و باورهای دینی را در بر می‌گیرد.

وی اظهار کرد:‌ جهت حفظ ارزش‌ها می توان به تربیت فرزندانی که در عصر ظهور زمینه ساز آن باشند اشاره کرد امام صادق علیه السلام هم در این باره فرمودند: فرزند خود را در هفت سال اول آزاد بگذار تا بازی کند و هفت سال دوم، او را با آداب و روش های مفید تربیت کن و در هفت سال سوم مانند یک رفیق صمیمی با او همراه باش.

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره نحوه برخورد با کودکان که فرمودند: هر کس کودکی دارد، باید با او کودکانه رفتار کند؛ عنوان کرد: آموزش ارزش‌های دینی از کودکی باعث تربیت نسل اسلامی و بدنبال آن نسل مهدوی می شود.

نقدی دورباطی توضیح داد: عشق و ارادت به حضرت حجت (عج) از ارکان اساسی ولایت‌مداری است. چنانچه پدر و مادر در خانواده بتوانند این امر را در خود و فرزندانشان نهادینه کنند در مسیر ظهور و زمینه‌سازی برای این امر تأثیر بسزایی خواهند داشت.

این مقام مسئول افزود: اگرچه خانواده، جامعه‌ای کوچک است، اما اسلام برای پاک‌سازی جوامع بزرگ‌تر اهتمام زیادی به سلامت خانواده و اعضای آن داشته، چنانچه امام صادق (ع) می‌فرمایند: «والزمو بیوتکم»؛ ملازم خانه‌های خود باشید. مفهوم ملازم بودن به معنای مراقبت کامل از خانه و خانواده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنی دراین ‌باره می‌فرمایند: اعتقاد به قضیه مهدی و موضوع ظهور و فرج و انتظار، گنجینه‌ی عظیمی است که ملت‌ها می‌توانند از آن بهره ‌های فراوانی ببرند و امید و تلاش افراد برای نجات نقش عظیمی دارد.

نقدی دورباطی یادآور شد: با این اوصاف می توان به یکی از نقاط مشترک بین دو فرهنگ مهدوی و خانواده دست یافت. خانواده مهدوی نسبت به نسل آینده و تربیت نسل مهدوی و بسترسازی و ایجاد کانون سرشار از عدالت و امنیت مسئولیت‌پذیر است.

وی افزود: جامعه ی مهدوی نیازمند وجود مردانی شجاع و دلاور است و به طور یقین تربیت چنین سربازانی از کانون تربیتی خانواده شروع می شود و هرچه تقویت این باورها و تعالیم دینی در خانواده عمیق تر و پررنگ تر باشد تربیت این سربازان هم آسان تر و پر ثمرتر خواهد بود.

دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: خانواده مهمترین کانون تربیت و پرورش اسلامی کودکان است و محل امن برای امیدهای جامعه ی مهدوی و اگر به این مسأله توسط خانواده ها اهتمام خاص وجود داشته باشد زمینه سازان ظهور در مأمن امن خانواده رشد کرده و در دولت مهدوی نقش ارزنده ای خواهد داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1171101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =