ساخت دستگاه تهویه هوا که معادل با ۱۰ درخت کار می‌کند/ صاحبان ایده، نیازمند حمایت مالی برای تولید محصول

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با خبر دادن از ساخت یک دستگاه تهویه هوا، گفت: یک متر مربع این دستگاه کاری معادل ۱۰ درخت انجام می‌دهد و به راحتی می‌تواند کربن موجود در هوا را بگیرد و برای بیمارانی که آلرژی یا مشکلات تنفسی دارند یا افراد عادی تاثیرگذار و مفید است.

محمدعلی جمشیدیان دانشجوی فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره محصول تولیدی خود بیان کرد: ما دستگاهی طراحی کرده‌ایم که با استفاده از میکروارگانیسم‌های موجود در طبیعت توانایی سازگاری با محیط زیست، تهویه مطبوع و اکسیژن‌سازی و کربن‌گیری در محیط‌ منازل، ادارات و صنایع را داشته باشد.

پارک علم و فناوری واحد نجف آباد، زیست‌بومی برای تولید ایده تا تجارت

وی گفت: این موارد نیازمند مطالعه و تحقیق بر روی محیط‌های کشت، پرورش، چگونگی و گونه تغییرات ژنتیکی و فیزیکی است. در حال حاضر از یک مدل و نمونه این دستگاه رونمایی شده است اما در آینده نمونه‌های دیگر آن، که در هم‌زیستی با باکتری‌های هالوفیل هم می‌توانند به حیات‌شان ادامه دهند و محیط را پاکسازی کنند، نیز رونمایی می‌شود.

جمشیدیان ادامه داد: یک متر مربع این دستگاه کاری معادل ۱۰ درخت انجام می‌دهد و به راحتی می‌تواند کربن موجود در هوا را بگیرد و برای بیمارانی که آلرژی یا مشکلات تنفسی دارند یا افراد عادی تاثیرگذار و مفید است. بزرگ‌ترین پتانسیل این مرکز هم‌صحبتی صاحبان ایده است و اینکه می‌توانند با هم‌فکری به یکدیگر کمک کنند. بزرگ‌ترین حسن این مرکز ارتباط با صنعت است.

دانشجوی فناور دانشگاه آزاد نجف آباد با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده در پارک علم و فناوری این واحد، اظهار کرد: در این مرکز صاحبان ایده و محصول آسان‌تر می‌توانند به صنایع دسترسی پیدا کنند. یکی از مشکلات بزرگ ما در پرورش و تولید عدم وجود ثبات قیمت است و ما نمی‌توانیم آینده‌ای برای محصول و ایده‌ی خود متصور شویم.

وی تاکید کرد: حقیقتی که وجود دارد این است که نمی‌شود با سرمایه‌های کوچک کارهای بزرگ انجام داد و این قبیل فعالیت‌ها نیازمند حمایت مالی بسیار بیشتری است. مسئله‌ی دیگری که برای ما حائز اهمیت است هویت‌بخشی، شناخت توانمندی، فراگیری، روشن‌سازی و جدی گرفتن کار دانشجو است.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1172551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      2 0
      کارشون حرف ندارع واقعا فوق العاده هستن 😍
    • علی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      جای تحسین داره این دستگاه بسیار برای ما و فرزندان مان مفید است