پروژه آب شیرین کن و نهضت ملی مسکن عسلویه توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: نگاه ویژه رییس دانشگاه استان به علوم نوین ستودنی است و منجر به حضور نخبگان در استان هستیم. پروژه آب شیرین کن و نهضت ملی مسکن آخر هفته توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  اکبر پورات صبح امروز ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در مراسم افتتاحیه رویداد ملی عصر امید که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، اظهار کرد: رویداد ملی عصر امید عسلویه اتفاق خوبی در سرعت بخشی و عمق بخشی از ارتباط با صنعت و نشان دهنده عزم دانشگاه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

70 درصد گاز کشور در عسلویه تولید می‌شود/ ضرورت ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با شورای راهبری شرکت‌های پتروشیمی

وی ادامه داد: جهان در راستای رشد و تولید محصولات دانش‌بنیان است. نسخه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است و در حال حاضر ایده های جوانان در این مسیر استفاده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: یکب از مطالبات رهبری دانش‌بیان کردن نفت و گاز است تا هم تولید را افزایش داد و هم از این نعمت خدادادی استفاده کرد. باید تعامل بین دانشگاه آزاد و شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه پتروشیمی بیشتر شود. شرکت های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزه زیست محیطی به میدان بیایند و در مسیر حرکت انقلابی در راستای رفع مناطق استان بردارند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه رییس دانشگاه استان به علوم نوین ستودنی است و منجر به حضور نخبگان در استان هستیم. پروژه آب شیرین کن و نهضت ملی مسکن آخر هفته توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود. پیشنهاد می‌شود رویداد ملی با کمک دانشگاه آزاد در حوزه سیاسی برگزار شود.

در ادامه مراسم سخاوت اسدی رییس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: امیدواریم که رویداد عصر امید، گام موثری برای پیشرفت در حوزه نفت گاز باشد. منطقه فوق استراتژیک پارس جنوبی امروز قطب اقتصادی کشور است.

وی افزود: این منطقه با ۱۵۰ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری در شرایط تحریم کار خود را آغاز کرد و امروز بیش از ۷۰۵ تا ۷۱۰ میلیارد متر مکعب گاز برای رفاه مردم تولید و برداشت دارد.

اسدی با بیان این کهمتخصصانی به صورت شبانه روز از دریا تا خشکی، در تلاش هستند تا این خدمات به مردم برسد، گفت: ۷۵ هزار نیرو به صورت ثابت در این منطقه در حال فعالیت هستند و ۲۰ هزار متخصص در طرح‌ها و پروژه‌ها فعال هستند. این امر نشان می‌دهد که ایران کشوری در حال پیشرفت است.

رییس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: ۲۹ طرح در حال احداث در عسلویه وجود دارد که با ۲۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است. این امر در کشور منحصر به فرد است. همچنین پنج طرح پتروپالایشگاهی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: آخرین بخش از توسعه پارس جنوبی در روزهای آتی به دست رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و به عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه به کار خود ادامه خواهد داد؛ چرا که بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و ۱۰۰ درصد دانش آن بومی است.

اسدی در پایان با اشاره به این که فعالیت در حوزه نفت و گاز بالاترین نرخ برگشت سرمایه را دارد، اظهار کرد: جوانان ما با آگاهی از این دستاوردها، به خودباوری خواهند رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =