طراحی سامانه همیار جامع حراست برای اولین بار در جهان/ پلاک‌خوانی پیشرفته با هوش مصنوعی محقق می‌شود

فناوران حاضر در رویداد عصر امید موفق به طراحی سامانه همیار جامع حراست برای اولین بار در جهان شدند.

مهدی نبوی فرد یکی از برنامه نویسان شرکت یاس صنعت بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نرم افزار یکپارچه و هوشمند همیار جامع صنعت اظهار کرد: این نرم افزار اختصاصی‌ ویژه حراست و شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی با کاربرد حفاظت پرسنلی و اسناد محرمانه با رمز نگار پیشرفته است.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب با کمک دستگاه آبیاری هوشمند

وی ادامه داد: از جمله کاربردهای سامانه همیار جامع حراست میتوان به نقشه آفلاین کل منطقه ویژه با قابلیت نشانک‌گذاری و نمای گزارش مدیریتی، پلاکخوانی پیشرفته با هوش مصنوعی، کنترل اموال و کالا و دستگاه‌های حضور غیاب اشاره کرد. این نرم افزار تنها نرم افزار، تنها نرم افزاری است که قابلیت ارتباط یکپارچه به سخت‌افزارهای مورد نیاز حراست را دارد.

شرکت کننده عصر امید عسلویه درباره نرم افزار تشخیص چهره گفت: این نرم افزار توانایی تشخیص یک یا چند فرد در جمعیت را دارد و همچنین می‌تواند چهره با چهره‌های تعریف شده در نرم‌افزار را با دقت ۱۰۰ درصد تطبیق دهد.

وی افزود: از جمله کاربردهای دیگر نرم افزار تشخیص چهره می‌توان به قابلیت تشخیص و شناسایی چندین چهره به صورت همزمان در تصویر، قابلیت تعریف تعداد نامحدود چهره را دارد.

نبوی فرد درباره نرم افزار هوشمند ایرانی پلاک خوان توضیح داد این نرم افزار پلاک خوانی قدرتمند درب‌ها با الگوریتم های سرعتی را انجام می‌دهد. دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به عکس از خود پیوسته گیت ها پلاک‌خوانی قدرتمند جاده‌ها قابلیت تلفیق به نرم افزار همیار جامع حراست و پایش پیوسته جاده اشاره کرد.

 وی خاطرنشان کرد: شرکت ما از سال ۹۳ در حوزه صنعت فعالیت خود را آغاز کرد پس از آن به توسعه نرم افزار پرداخته و سپس وارد مرحله هوش مصنوعی شدیم. در حال حاضر ما با صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع سیمان و فولاد در حال همکاری هستیم.

شرکت کننده عصر امید عسلویه اظهار کرد: در حال حاضر ۷ تا ۸ نیرو مشغول به کار هستیم. ارتباط با دانشگاه آزاد از طریق معرفی محصولات و همفکری راهنمایی با اساتید دانشگاه محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار حراست و سامانه کنترل صادرات نمونه خارجی ندارد، نمونه کنترل صادرات نمونه داخلی هم ندارد. اگر یک محصولی از خارج از کشور بخرید باید هزینه را به دلار پرداخت کنید که با توجه به نوسان نرخ ارز و سختگیری‌های شرکت‌های خارجی در قبال کار، تبادل دیتا و نرم افزار با کشور ما دارند، نمونه داخلی این نرم افزار این مشکلات را ندارد و مقرون به صرفه است.

این فناور در پایان اظهار کرد: امکان صادرات این سامانه‌ها وجود دارد، اما در حال حاضر صادرات نداریم و روی شرکت‌های داخلی متمرکز شده‌ایم. در حال تلاشیم که نرم افزار تشخیص چهره و پلاکخوان را به کشورهای حوزه بفروشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =