تأسیس سرای نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی تا ۲ هفته آینده/ دبیرخانه دائمی عصر امید عسلویه راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: سرای نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی تا دو هفته آینده در عسلویه فعال خواهد شد.

سروش حیدری سنگستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چگونگی برگزاری اولین رویداد عصر امید پس از برگزاری رویداد ملی در تهران اظهار کرد: پس از آنکه رویداد ملی عصر امید در تهران برگزار شد، دانشگاهیان دریافتند در چه جایگاهی قرار دارند. شاید تا این حد دقت نکرده بودیم که عظمت و اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی چقدر است.

طراحی سامانه همیار جامع حراست برای اولین بار در جهان/ پلاک‌خوانی پیشرفته با هوش مصنوعی محقق می‌شود

وی ادامه داد: رویداد عصر امید تهران انگیزه خوبی در ما ایجاد کرد که بتوانیم مسیر این رویداد را در حوزه‌های مختلف ادامه دهیم و آن را پیش ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: همان‌طور که می‌دانید استان بوشهر از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.مکانی مثل عسلویه به عنوان قطب انرژی و اقتصاد ایران به شمار می‌رود و ۴۰ درصد ارزآوری کشور و تولید ۸۰ درصد انرژی از طریق آن انجام می‌گیرد. چنین مواردی ما را به این فکر وا داشت که دانشگاه آزاد چقدر در حوزه نفت و گاز توان دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته هیچ نقشی در عسلویه نداشت؛ حتی بسیاری از همکاران ما عسلویه و فضای پیرامون آن را ندیده بودند. این موضوع تنها شامل دانشگاه می‌شود بلکه بسیاری از نخبگان نیز از نزدیک با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی آشنا نبودند. بهترین راهکار برای حل این مشکل، نشان دادن اقتدار و قدرت دانشگاه است و اینکه بقیه  اینکه بدانند من با یک مجموعه قوی، دانش بنیان و نخبه طرف هستم.

حیدری سنگستانی بیان کرد: به همین منظور مرحله اول ورود باید قوی‌ترین مرحله ورود می‌شد. باید این رویداد در دل صنعت برگزار می‌شد نه اینکه خارج از صنعت رخ دهد؛ زیرا این ارتباط باید به صورت وجدانی برقرار شود. همچنین صنعتگران احساس کنند دانشگاه از خودشان است و دانشگاهیان و صنعت در یک زیست‌بوم مشترک نفس بکشند. این موارد ایده برگزاری ما برای برگزاری رویداد عصر امید عسلویه بود. امور اجرایی این نمایشگاه ۵ روز طول کشید.

وی درباره جرئیات قراردادهای منعقد شده گفت: نیت اصلی ما از برگزاری این همایش عقد قرارداد نبود، بلکه می‌خواستیم دل صنعت و دانشگاه به یکدیگر نزدیک شوند تا شروع این ارتباط ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: تا کنون ۴۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است. بسیاری از عقد قراردادها به دلیل همپوشانی این رویداد با سفر رئیس جمهور، به زمان دیگری موکول شد. با این حال رایزنی‌های لازم در راستای انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده است. 

وی‌ خاطرنشان کرد: قرار است دبیرخانه دائمی عصر امید عسلویه ایجاد شود . همچنین سرای نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی نیز تا دو هفته آینده در عسلویه فعال خواهد شد.

حیدری سنگستانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که صنعت باید دانش‌بنیان شود یعنی صنعت به دل دانشگاه برده شود، خوشحالیم که عصر امید عسلویه برگزار شد و استان بوشهر به عنوان اولین و آخرین استان کشور منویات مقام معظم رهبری را برگزار کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =