خدائیان: برخی برای واردات کالای خارجی دارای مشابه ایرانی قانون را دور می‌زنند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی از دستگاه‌ها برای واردات کالای خارجی دارای مشابه ایرانی، قانون را دور می‌زنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ذبیح الله خدائیان در حاشیه معارفه بازرس کل استان البرز، در پاسخ به سئوالی پیرامون اقدامات سازمان بازرسی در حمایت از تولید دانش بنیان تصریح کرد: سازمان بازرسی در همان ابتدای سال با تاکید رئیس قوه قضاییه، کارگروهی در مرکز و استان‌ها تشکیل داد تا در کنار حمایت از تولید و سرمایه گذاری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را هم مورد توجه قرار گیرد.

هشدار سازمان بازرسی کل کشور به شرکت‌های هواپیمایی

وی با اشاره به برگزاری ۸۵ نشست کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان با حضور مدیران شرکت‌های دانش بنیان، از انجام ۲۵۰ بازدید از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‎های دانش بنیان و اجرا نشدن قوانینی که به نفع شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است را از جمله دغدغه‌های مهم این شرکت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان از برخی معافیت‌ها برخوردار هستند ولی معمولا دستگاه‌ها از اعمال این معافیت‌ها خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از قوانین مهم حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان، قانون حمایت از کالای ایرانی است و بر اساس آن در مواردی که کالایی در کشور تولید می‌شود نباید مشابه آن از خارج از کشور وارد شود که متاسفانه برخی دستگاه‌ها به انحای مختلف سعی می‌کنند این قانون را دور بزنند و برای کالاهایی که شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌کنند مجوز داده می‌شود که سازمان بازرسی قاطعانه ورود می‌کند و تاکنون ۳۰ مورد بازرسی از دستگاه‌ها در راستای این موضوع صورت گرفته است.

خدائیان با تاکید بر استمرار حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سوی سازمان بازرسی گفت: حدود ۱۲۵ مورد هشدار به دستگاه‌های اجرایی به منظور عمل به تکالیفشان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است.

پایان پیام/

کد خبر: 1174540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =