کاهش سهمیه فروش ارز با کارت ملی به ۲هزار یورو

با تصمیم بانک مرکزی، سهمیه فروش ارز با کارت ملی از ۵۰۰۰ یورو به ۲۰۰۰ یورو کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سهمیه فروش ارز با کارت ملی در صرافی‌ها با تصمیم بانک مرکزی از امروز از ۵ هزار یورو به ۲ هزار یورو کاهش یافت.

پیش از این صرافی‌ها می توانستند به هر متقاضی تا سقف ۵ هزار یورو و یک بار در سال بفروشند اما طبق تصمیم جدید این سهمیه به ۲ هزار یورو کاهش یافته است.

قیمت دلار به ۴۰هزار و ۲۰۰ تومان رسید

ضمن اینکه  با تصمیم بانک مرکزی از امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ، فروش دلار دولتی با کارت ملی از روش ( پرداخت اسکناس به خریدار ) به روش ( واریز به حساب ارزی خریدار ) تغییر کرد.

در بخشنامه ابلاغی تأکید شده است: از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ، روش فروش ارز صورت اسکناس در سرفصل "تأمین نیازهای ضروری کد ۵۶" به متقاضیان از روش ( پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی) به روش ( واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانک‌ها) تغییر می‌کند.

نکته مهم دیگر در سیاست فروش ارز سهمیه‌ای با کارت ملی به زمان فروش این ارز در سال بر می گردد؛ با ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی، سابقه خرید ارز سهمیه‌ای که سابق بر این ابتدای هر سال پاک می‌شد به ۳۶۵ روز بعد از آخرین خرید تغییر یافته است.

در اطلاعیه سیاست‌گذار ارزی خطاب به صرافی‌ها آمده است: از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ فروش ارز به هر شخص در سرفصل تأمین نیازهای ضروری کد ۵۶ صرفاً پس از گذشت یک سال (۳۶۵ روز) از آخرین نوبت خرید آن شخص در سرفصل‌های سایر کد ۲۴ و تأمین نیازهای ضروری کد ۵۶ مجاز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =