زارعی: مهم‌ترین موضوع برای کاهش تورم توجه به تولید است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که همه کشور برای تحقق شعار سال باید پای کار آمده و از ظرفیت کل کشور استفاده شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، منصور علی زارعی، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تحقق شعار « مهار تورم و رشد تولید» در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری بر حوزه های مختلف تولید و اقتصاد تاکید داشتند تا امروز به این نقطه کلیدی رسیدیم. امروز نظر حضرت آقا این است که رشد تولید می تواند به مهار تورم بینجامد. مهم ترین موضوع در کاهش تورم توجه به تولید است، هرچه تولید در دسترس تر باشد قطعا در مهار تورم موفق تر خواهیم بود.

لاجوردی: پیوند ریال با دلار برای مهار تورم باید از بین برود

وی در ادامه اظهار کرد: تورم زمانی افزایش می یابد که میزان عرضه یک کالا پایین بوده و در مقابل تقاضا برای آن کالا بالا باشد. زمانی که تقاضا بالا و عرضه پایین باشد قیمت ها به صورت کاذب افزایش پیدا خواهد کرد، در نهایت ارزش پول داخلی کشور نیز کاهش می یابد و از طرف دیگر قدرت خرید مردم نیز پایین می آید. همه بخش ها باید برای مهار تورم و رشد تولید دست به دست هم دهند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته مجلس از سال گذشته کار خود را در این حوزه آغاز کرد؛ در بحث تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و رفع موانع تولید مجلس گام هایی برداشت و اعتباراتی در تبصره ۱۸ لایحه بودجه نیز پیش بینی شده است. دولت نیز گام هایی در مسیر صدور آنلاین مجوزهای کسب وکار برداشته است.

وی گفت: همه کشور باید برای تحقق شعار سال پای کار بیایند. فقط صحبت از استان تهران نیست بلکه باید از ظرفیت های کل کشور برای تحقق شعار سال استفاده شود. به عنوان مثال ما در استان مازندران ظرفیت تولید برنج، مرکبات و مرغ داریم. اگر برای رشد تولید این محصولات در استان مازندران سرمایه گذاری کنیم، افزایش تولید سبب کاهش تورم در بازار این محصولات خواهد شد. ما هرچقدر بتوانیم تولید را بالا ببریم میزان تقاضا با تولید برابری کرده و از رشد روزانه قیمت جلوگیری می شود.

زارعی در پایان گفت: بنده معتقدم مهم ترین موضوع برای کاهش تورم توجه به تولید است. تولید نیز با جذب سرمایه و اشتغالزایی در ارتباط است. مقام معظم رهبری تاکید داشتند که موضوع اساسی کشور مسائل اقتصادی و معیشت مردم است. در گام بعدی مهار تورم و افزایش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1176412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =