تهران- ایسکانیوز: ارکستر سمفونیک آیسو (ایران - اتریش) به رهبری مازیار یونسی آثاری از شوبرت و روسینی را در تالار وحدت اجرا می کند.

این ارکستر سمفونی ۵ شوبرت، اورتور آریشگر شهر سویل اثر روسینی و پوئم سمفونی مولداویا اثر اسمتانا را اجرا خواهد کرد. این رپرتوار از مهشور‌ترین آثار دوره رومانتیک و کلاسیک شکل گرفته است و برای علاقمندان موسیقی کلاسیک جذابیت خاصی خواهد داشت.

در خلا ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی، کنسرت ارکستر سمفونیک آیسو در بخش خصوصی طراحی و به مرحله اجرا رسیده است. و این در نوع خود اتفاق ویژه‌ای است.

تعدادی از نوازندگان سابق ارکستر سمونیک تهران و ارکستر ملی به ارکستر آی سو اضافه شده‌اند تا ارکستر آی سو با ترکیب کامل تری روی صحنه برود.

مدیر هنری و رهبر اصلی ارکستر آیسو کریستین شولز است که در حال حاضر مدیر ارکستر سمفونیک وین هم هست و سال هاست در مسند نوازنده ویالنسل این ارکستر مشغول به نوازندگی است. در نبود شولز وظیفه مدیریت ارکستر و رهبری بر عهده مازیار یونسی است.

این ارکستر در طی سال تمرین‌های مداومی زیر نظر کریستین شولز دارد و این برنامه هم تحت نظارت شولز تمرین شده و به مرحله اجرا رسیده است.

این کنسرت روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ساعت 22 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

 
کد خبر: 117735

وب گردی

وب گردی