وضعیت سیلاب‌ در نقاط مختلف کشور /  ۸ واحد مسکونی در روستاهای الیگودرز تخریب شدند

رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز گفت: ۸ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان بر اثر بارش شدید باران تخریب شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از ۲۳ فروردین تا ساعت ۶ صبح جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۴۵۰ نفر به دلیل بارندگی‌های سیل‌آسا مجبور به ترک منازل خود و اسکان اضطراری در اردوگاه‌های هلال احمر شدند.

وی افزود: تا صبح جمعه ۱۱ شهر، ۳۱ روستا و ۳ منطقه عشایرنشین متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند و در سه روز گذشته به یک هزار و ۲۳۲ نفر امدادرسانی شده‌است.

مرادی پور همچنین از انتقال ۳۰ نفر در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان به نقاط امن خبر داد و گفت: ۵۹۸ امدادگر هلال احمر در قالب ۱۳۹ تیم امدادی عملیات‌های متعددی را انجام داده‌اند که از جمله آن تخلیه آب از ۸۷ واحد مسکونی بوده‌است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات ادامه داد: در روز گذشته ۳ نفر از هموطنان در استان‌های ایلام، قزوین و آذربایجان غربی در اثر حوادث جوی کشته شدند و خوشبختانه این آمار تا صبح امروز افزایش نداشته است.

مرادی پور درباره توزیع اقلام امدادی در بین حادثه دیدگان نیز افزود: تاکنون ۸۲ دستگاه چادر اسکان، ۳۹۴ تخته پتو، ۱۰۶ تخته موکت، ۵۰ شعله چراغ والور و ۳۳ بسته غذایی توزیع شده‌است.

غلامرضا لونی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت واحد مسکونی در روستاهای بخش زز و ماهروی الیگودرز بر اثر بارش شدید باران تخریب شد.

وی با بیان اینکه کلیه عوامل امدادی الیگودرز قبل از شروع بارندگی‌ها در حال آماده‌باش بودند، افزود: میزان قابل‌توجهی از بارش‌های در شول‌آباد رخ داد.

  هواشناسی ایران / کاهش محسوس دما طی اوایل هفته آینده در برخی استان‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی تخریب‌شده توسط عوامل امدادی مورد ارزیابی قرار گرفت، عنوان کرد: اقلام امدادی برای اسکان اضطراری در بین آسیب‌دیدگان توزیع‌شده است.

وی بیان کرد: یکی از فرسوده‌ترین بافت‌های روستایی کشور در دو بخش ززوماهرو وذلقی الیگودرز قرار دارد که به‌محض بارش نزولات آسمانی خساراتی به واحدهای مسکونی وارد می‌شود.

لونی گفت: راه‌های ارتباطی الیگودرز با تلاش راهداران در حال بازگشایی است و ارزیابی سایر روستاها نیز بلافاصله انجام می‌شود.

تخریب سیل بند در ایلام

عبدالوهاب بخشنده شامگاه پنجشنبه در خصوص فرونشست سیل‌بند منطقه مصلی بر اثر بارش‌های اخیر گفت: پس از دریافت اخباری مبنی بر فرونشست این سیل بند از منطقه بازدید و دستورات لازم در خصوص ارزیابی میزان خسارات وارده صادر شده است.

وی با بیان اینکه بسته شدن مسیر منتهی به سیل‌بند باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: هم‌اکنون علت فرونشست این سیل بند در دست بررسی است.

دادستان ایلام با اشاره به اینکه از شهرداری ایلام درخواست شده سریعاً گزارش و مدارک موجود را برای پیگیری به دادستانی اعلام کند تصریح کرد: قطعاً برخورد بدون مماشات با افرادی که جان و مال مردم را با مخاطره روبه رو کنند در دستور کار قرار می‌گیرد.

بخشنده در پایان تأکید کرد: در این زمینه منتظر نظریه کارشناسی هستیم تا در صورت کم‌کاری و یا ترک فعل مسئولان، تصمیمات قضائی صادر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =