طالبان: داعش در افغانستان در حال نابودی است

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست از اسناد فاش‌شده‌ پنتاگون مبنی بر تبدیل دوباره‌ افغانستان به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش، این ادعا را مغرضانه خوانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان محتوای گزارش واشنگتن‌پُست از اسناد فاش‌شده‌ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را که ادعا می‌کند افغانستان دوباره به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش تبدیل شده، «جعلی و مغرضانه» خوانده است.

سخنگوی طالبان در اعلامیه‌ای گفت نشر این گزارش نمایانگر آن است که «برخی گروه های آمریکایی هنوز هم از دشمنی با افغانستان دست‌ بردار نیستند».

واکنش آمریکا به رسمیت نشناختن طالبان

مجاهد در این اعلامیه خاطرنشان کرد در حال حاضر طالبان بر تمام کشور کنترل کامل دارد و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود. وی تأکید کرد گروه داعش سرکوب شده و در حال نابودی است.

وی در ادامه افزود حکومت در عرصه‌های امنیتی و سیاسی گواه پیشرفت‌ها و تعامل پیوسته با کشورهای مختلف بوده و انتشار ادعاهای غیرمسئولانه و خودساخته کار گروه های اطلاعاتی است که به دنبال وضعیت خوب افغان ها نیستند.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن‌پُست روز شنبه در گزارشی به نقل از اسناد فاش‌شده‌ وزارت دفاع آمریکا نوشت کمتر از دو سال پس از خروج آمریکا از افغانستان، این کشور دوباره به مرکز تروریسم و هماهنگی مهم برای داعش تبدیل شده است.

در این گزارش آمده است که داعش تلاش دارد تا حملاتی را از خاک افغانستان در سراسر اروپا و آسیا برنامه‌ریزی کند و توطئه‌هایی را علیه آمریکا انجام دهد.

طبق این گزارش، یافته‌های اطلاعاتی ایالات متحده نشان می‌دهد که تلاش‌های خاصی از سوی داعش برای هدف قرار دادن سفارت‌خانه‌ها، کلیساها، مراکز تجاری و مسابقات جام جهانی فوتبال سال گذشته در قطر صورت گرفته است.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1178695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =