مسئله خودرو با استفاده از نظرات نخبگان و دوری از لابی‌گری‌های سیاسی حل می‌شود

دبیر سیاسی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئله مهم خودرو را با استفاده از ظرفیت و نظرات نخبگانی به دور از لابیگری های سیاسی برطرف می‌کند.

حامد عبدالحسینی قائم مقام و دبیر سیاسی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از اهواز اظهار کرد: اگر دولت و مجلس توان برطرف کردن مشکل خودرو را ندارند، جنبش دانشجویی وارد میشود و مسئله مهم خودرو را با استفاده از ظرفیت و نظرات نخبگانی به دور از لابیگری های سیاسی برطرف می‌کند.

فاطمی امین از وزارت صمت رفت 

عبدالحسینی افزود: حدود ۳ ماه است که شاهد این هستیم که قیمت های خودرو های داخلی و خارجی روزانه در حال تغییر است و با وجود این مشکل شاهد دعوای زرگری میان مجلس و دولت هستیم، متاسفانه سیاست گذاری های اشتباه دولتمردان در این زمینه باعث شده که قیمت خودرو روند افزایشی داشته باشد و برای مردم سوال است که آیا متخصصین ما در دولت ریشه ها را نمی بینند ؟!

وی تصریح کرد: دولت با اجرای طرح فروش یک پارچه و ایجاد حساب وکالتی و بلوکه کردن ۱۰۰ میلیون تومان از پول مردم در حساب‌ها برای خرید خودرو به مردم وعده دادند که با این کار جلوی دلالی را می‌گیریم و قیمت خودرو را کنترل میکنیم ؛ حال افزایش نرخ خودرو به صورت روزانه و ماهانه بر اثر چیست ؟

قائم مقام و دبیر سیاسی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد : مدیران ناتوان صنعت خودرو باید بدانند که دوره تساهل و تسامح با خیانت‌های پی در پی به سر آمده و ان‌شاءالله سال ۱۴۰۲ با راهبردهای ملی و کارآمد، شکوفایی صنعت خودروسازی و رضایت مردم را باید شاهد باشیم و مسئولین سال ۱۴۰۲ را سال رشد تولید و مهار تورم ببینند نه مهار تولید و رشد تورم.

دبیر تشکل مجمع اسلامی مکتب حاج قاسم واحد اندیمشک ادامه داد: بعد از یکپارچه سازی فروش خودرد بحث بورسی شدن خودرو مطرح شد و این را دیگر نمیتوان یک ایده و تصمیم غلط دانست. همه چیز واضح است که میخواهند قیمت خودرو را به قیمت بازار برسانند درصورتی که این تصمیم کاملا اشتباه است و باید قیمت بازار را با توجه به نظارت شدید به قیمت کارخانه رساند. آن چیزی که مشخص است وضعیت صنعت خودرو یک شبه به وجود نیامده که بخواهیم با ایده‌های سطحی آن را درست کنیم؛ البته معتقدیم ایده‌های مطرح شده ایده‌های وزارت صمت نیست و این ایده‌ها پشت پرده‌هایی دارند و افرادی آن را طراحی میکنند؛ و آن سمت میبینم مجلس به جای اینکه انقلابی عمل کند و در مسیر تحول پایدار در قالب ساختار گام بردارد چند وقتی است که درگیر طرح واردات خودرو شده اگر چه از بیرون و خارج مجلس هم چوب لای چرخ مجلس میگذارند.

عبدالحسینی در پایان ضمن خواستار تغییر رویه و سیاستگذاری دولت در مباحث اینچنینی گفت : اتحادیه مجمع اسلامی کارگروه تخصصی در زمینه خودرو با حضور متخصصین و صاحب نظران تشکیل داده که آماده ارسال نظرات نخبگانی و راه حل هایی برای بر طرف نمودن این مشکل به دولت هستند .

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/

کد خبر: 1179523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =