صدها گزارش از اختلال واتس‌آپ در دنیا منتشر شده / قطعی چند ساعته جهانی سال ۲۰۲۲

اگرچه تلاش برای بهبود کیفیت و خدمات رسانی مطلوب امری اجتناب ناپذیر برای پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شود اما بروز اختلالات صرفا مربوط به پیام‌رسان‌های ایرانی نیست و موارد مشابهی برای واتس‌آپ، فیس بوک و ... وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، بروز اختلال در برخی پیام‌رسان‌های داخلی موجب بروز برخی انتقادات و راه افتادن هجمه‌های شدید علیه آنها توسط برخی کاربران شده است. اگرچه تلاش برای بهبود کیفیت و خدمات رسانی مطلوب امری اجتناب‌ناپذیر برای پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شود اما اینگونه اختلالات صرفا مربوط به پیام‌رسان‌های ایرانی نیست و موارد مشابهی برای واتس‌اپ، فیس بوک و ... وجود داشته باشد.

قطع واتس‌آپ برای هزاران کاربر در سراسر جهان

در همین زمینه، اکتبر سال گذشته دسترسی برخی کاربران جهانی به واتس‌اپ با اختلال روبرو و ساعت‌ها دسترسی به این پیام رسان قطع شد؛ بر اساس گزارش یورونیوز، در بازه زمانی مذکور کاربران برای استفاده از برنامه پیام رسان واتس‌اپ با عبارت «در حال اتصال» مواجه می‌شدند اما پیامی رد و بدل نمی‌شد و این مشکل چند ساعتی ادامه داشت. در پی این اتفاق، سخنگوی شرکت «متا» که شرکت مادر واتس‌اپ محسوب می‌شود، در واکنش به اختلال به وجود آمده اعلام کرد: ما می‌دانیم که مردم امروز برای ارسال پیام در واتس‌اپ با مشکل مواجه شدند. ما این مشکل را برطرف کرده‌ایم و بابت اختلال به وجود آمده عذرخواهی می‌کنیم.

بر اساس گزارش وبسایت «داون دیتکتور» -که ارزیابی عملکرد اپلیکیشن‌ها و سایت‌های حوزه ارتباطات را دنبال می‌کند- حدود ۶۵۰۰۰ گزارش اختلال واتساپ در بریتانیا، ۱۰۰۰۰۰ گزارش در فرانسه و ۲۵۰۰۰ گزارش در هند در آن بازه زمانی ثبت شد. «داون دیتکتور» در گزارش خود اعلام کرد که قطعا میزان اختلال فراتر از تعداد گزارش‌های ثبت شده است. این اختلال در پیام رسان واتس‌اپ در حالی رخ داد که این اپلیکیشن بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر جهان داشت. ظاهرا در همان سال گزارش‌هایی در مورد اختلال در فیس‌بوک و ایستاگرام در بخش‌هایی از جهان از جمله هند ثبت شده بود.  

به گفته بسیاری از متخصصان حوزه ارتباطات و تایید کاربران داخلی، پیام رسان‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی در ماه‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و به لحاظ کیفی خدمات مطلوبی را به کاربران ارائه داده‌اند. البته این بدان معنا نیست که انتقادی نسبت به آنها وجود ندارد. بدیهی است که با توجه به فضای حاکم در عصر ارتباطات لازم است پیام رسان‌های ایرانی نیز هر روز خدمات خود را به روز کرده و کیفیت پلتفرم‌های خود را افزایش دهند.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1179850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =