استادان اعتقادات دینی و باورها را در نسل جوان تقویت کنند

سروش حیدری سنگستانی با بیان اینکه فضای استاد و شاگردی یکی از سازنده‌ترین فضاهای تربیتی است، عنوان کرد: استادان باید تلاش کنند تا اعتقادات دینی و باورهای ملی و مذهبی در نسل جوان تقویت شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت روز روانشناس با حضور رئیس، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به همت مرکز مشاوره این دانشگاه و کانون روانشناسی و حضور پرشور دانشجویان رشته روانشناسی و استادان این رشته تحصیلی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: این هفته در تقویم کشور به واسطه جایگاه رفیع معلم و عزت مقام استاد گرانقدر شهید مطهری نامگذاری شده و نشان‌دهنده اهمیت نقش معلم در زندگی جوامع بشری دارد.

سروش حیدری سنگستانی با تبریک روز روانشناس به دانشجویان و اساتید، این رشته تحصیلی را یکی از رشته‌های مهم برای بهبود کیفیت زندگی افراد دانست و اضافه کرد: در گذشته و امروز انسان همواره نیازمند سلامت بهداشت و روان در حوزه‌های بشری، ملی، دینی و مذهبی در بین تمامی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان بوده و هست.

وی با بیان اینکه متأسفانه فضای مجازی بسیار افسارگسیخته بوده و بخشی از آن در تضاد با جامعه ایرانی اسلامی قرار دارد، افزود: این معضلی است که گریبانگیر جوامع دیگر نیز بوده و باید هوشمندانه به مقابله با آن پرداخت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه فضای استاد و شاگردی یکی از سازنده‌ترین فضاهای تربیتی است، تبیین کرد: اینکه جمعی از فعال‌ترین افراد جامعه در کلاس درس حضور یابند تا از ظرفیت علمی و تجربیات استادان بهره‌مند شوند، فرصتی مغتنم است و استادان باید تلاش کنند تا اعتقادات دینی و باورهای ملی و مذهبی در نسل جوان تقویت شود و جوانان راه تعالی دنیوی و اخروی خود را پیدا کنند.

حیدری سنگستانی افزود: کلاس درس بهترین فضایی است که می‌توان در آن آموزش و پرورش و تربیت صحیح را به معنای واقعی از طریق چهره به چهره انتقال داد تا نسل جوان به تمامی مباحث عرصه‌های مختلف جامعه اشراف پیدا کرده و بتواند مباحث مختلف جامعه را مطابق با اعتقادات و باورهای دینی و ملی در دست بگیرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم دانشجویان رشته روانشناسی در زمینه سلامت جامعه، خواستار تلاش برای ارتقای بهداشت سلامت و روان مطابق با قرآن، کتب دینی و باورهای اعتقادی جامعه ایرانی شد.

شعرخوانی، خاطره‌گویی دانشجویان و تقدیر از استادان فعال مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1179856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =