بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی از تسهیلات «صندوق حمایت از بیماران خاص» بهره‌مند می‌شوند

در جلسه هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر پایه بر بهره‌مندی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی از اعتبارات و تسهیلات «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج» توافق و مقرر شد، اطلاعات بیماران خاص تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار این صندوق قرار گیرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از سازمان تأمین‌اجتماعی، جلسه هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر پایه به میزبانی سازمان تأمین‌اجتماعی و با حضور مدیران‌عامل سازمان بیمه سلامت و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح برگزار شد.

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج تأمین اجتماعی

در این جلسه پس از تبادل‌نظر مدیران و کارشناسان سازمان‌های بیمه‌گر پایه، در زمینه بهره‌مندی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی از اعتبارات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توافق و مقرر شد، اطلاعات بیماران خاص تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گیرد و بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی نیز از مزایای این صندوق برخوردار شوند.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این جلسه همکاری بین سازمان‌های بیمه پایه را نیاز جدی و بستری برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: همکاری و تبادل‌ اطلاعات در سطوح مختلف سازمان‌های بیمه پایه، ارتقای سطح خدمات را به دنبال داشته و انتظار می‌رود جلسات هماهنگی این سازمان‌ها به‌صورت مستمر و با دستور کار مشخص برگزار شد.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیز در این جلسه گفت: همکاری در زمینه برنامه پزشک خانواده و همچنین خدمت‌رسانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج، از زمینه‌های مهم همکاری بین سازمان‌های بیمه پایه است و امیدواریم نتیجه جلسات هماهنگی، فراهم شدن زمینه خدمت مناسب‌تر به بیماران باشد.

امیر احمدی مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز گفت: در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران خاص و برخورداری کارکنان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها از خدمات درمانی به‌ویژه در زمینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اقدامات مختلفی در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در حال انجام است.

وی تاکید کرد که در این زمینه آماده همکاری بیشتر با سایر سازمان‌های بیمه پایه هستیم.

گفتنی است؛ سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =