۱۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی رشته پزشکی نیاز است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برای تاسیس دانشکده پزشکی از لحاظ فضای فیزیکی کمبودی وجود ندارد اما در تامین تجهیزات آزمایشگاهی به بیش از ۱۵ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در یک سال اخیر در حوزه پژوهشی فعالیت های چشمگیری انجام شده که نتایج بسیار خوبی برای این واحد دانشگاه به همراه داشته است که می توان به ارتقای تعداد واحدهای فناور از ۹ واحد به ۱۷ واحد اشاره کرد.

مرکز رشد فناوری‌های نوین دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد ارتقا یافت

کاظمی بیان کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در آخرین سطح‌بندی مراکز رشد سال ۱۴۰۱ با کسب امتیاز ۶۷۰ و با افزایش ۱۱۰ درصدی امتیاز در سطح یک مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد ضمن اشاره به افزایش تعداد رشته های کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی افزود: با افزایش ۵ رشته مهندسی عمران- سازه، برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی درسی، حسابداری و آسیب رشناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی- تمرینات اصلاحی تعداد رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه به ۳۱ رشته افزایش پیدا کرد.

کاظمی ضمن توضیح درخصوص کسب مجوز اصولی رشته پزشکی بیان کرد: هر دانشجوی رشته پزشکی در هر ترم ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که با توجه به هزینه های دانشجویی میزان شهریه ای که دانشگاه آزاد از هر دانشجو اخذ می کند بسیار پایین است، اما کسب موافقت نهایی این رشته برای این استان می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد و دانشجویان بومی علاقمند به این رشته در استان خود تحصیل خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد تصریح کرد: راه اندازی رشته پزشکی و دانشکده پزشکی نیازمند تامین اعتبارات و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز است و دانشگاه به تنهایی نمی تواند بار مالی آن را بر دوش بکشدغ بنابراین لازم است برای راه اندازی این رشته خیرین حوزه سلامت پای کار آمده و ما را یاری رسانند.

وی افزود: برای تاسیس دانشکده پزشکی از لحاظ فضای فیزیکی کمبودی وجود ندارد و ساختمانی بابیش از از ۷۰ هزار متر مربع برای احداث دانشگاه در نظر گرفته شده است اما در تامین تجهیزات آزمایشگاهی به بیش از ۱۵ میلیارد تومان نیاز است که در گرفتن تایید و بازرسی نهایی اگر این تجهیزات فراهم نشود سهمیه این رشته به سایر استان ها داده خواهد شد.

کاظمی ضمن اشاره به جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد بجنورد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد به صورت رسمی مجوز پذیرش دانشجوی غیر ایرانی را در حوزه امور بین الملل دریافت کرده است و دانشجویانی از کشور عراق و افغانستان در این مرکز واحد دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1185196

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =