جاماندگان سنجش سلامت نوآموزان چه کنند؟

بنابر اعلام رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، کار سنجش سلامت نوآموزان اول ابتدایی تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد و گرچه پایگاه‌هایی برای انجام سنجش سلامت جاماندگان در نظر گرفته خواهد شد اما بهتر است خانواده‌ها سنجش فرزندان خود را به تابستان موکول نکنند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا انتهای خرداد ماه کار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دهیم، اظهار کرد: بر اساس آمار سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی داریم که گروه هدف ما هستند.

تعلل در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش و بلاتکلیفی داوطلبان / سازمان سنجش در روزهای آتی اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر از گروه هدف یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری کلاس اولی‌ها نیازی به سنجش ندارند، توضیح داد: این تعداد نیازی به سنجش سلامت ندارند چراکه یا با تکرار پایه مواجه هستند و باید دوباره در پایه اول تحصیل کنند و یا قبلا کارهای سنجش آنها انجام شده است.

بنابر اظهارات طریفی، به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه my.medu.ir  نوبت‌گیری می‌شوند و تا انتهای خرداد ماه کار سنجش بالای ۹۰ درصد از نوآموزان انجام می‌شود.

 رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، تصریح کرد: بر اساس برآوردی که از جمعیت مهاجرین و دانش آموزان در سال قبل داریم، جمعیت هدف ما در واقع حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است. از این تعداد تا کنون حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند، به این معنا که کار ارزیابی آنها انجام شده است و حدود ۵۰ هزار نفر هم نوبت‌گیری کرده‌اند و طی پنج، شش روز آینده کار ارزیابی آنها انجام می‌شود.

وی این را هم گفت که کار ارزیابی سنجش سلامت حدود ۲۰۰ هزار نفر دیگر از گروه هدف این طرح باقی مانده است که طبق هماهنگی‌های انجام شده در دو هفته‌ باقی مانده تا انتهای خرداد ماه کار سنجش سلامت این تعداد نیز انجام می‌شود.

 تیرماه پرونده سنجش سلامت بسته می‌شود

طریفی در عین حال یادآور شد: بخشی از نوآموزانی که سنجش سلامت آنها انجام نشده است نیز در مناطق صعب العبور و عشایری هستند که باید خودمان به آنها مراجعه کنیم تا بتوانیم نهایتا تا هفته اول تیرماه پرونده سنجش سلامت گروه هدف را به صورت کلی تمام شده در نظر بگیریم.

به گفته رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، امسال مجموعا ۱۷۲۰ پایگاه‌ در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای سنجش سلامت نوآموزان در سطح کشور مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه بنا نداریم در طول تابستان کار سنجش سلامت نوآموزان را انجام دهیم، عنوان کرد: امسال فرآیند ثبت نام مقداری زودتر آغاز می‌شود و شرط ثبت نام بچه‌ها در پایه اول ابتدایی نیز انجام سنجش سلامت است. بر خلاف سال‌های گذشته که ما در تیرماه برنامه ریزی سنجش نوآموزان را شروع می‌کردیم و کارش تا تابستان و حتی انتهای شهریور و بعضا تا مهرماه طول می‌کشید، امسال تلاش می‌کنیم کار به تابستان نکشد. از نظر ما سنجش امسال بر خلاف سالهای گذشته که از تیرماه شروع می‌شد، در تیرماه پایان می‌یابد.

طریفی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم دو هفته یا ده روز اول تیرماه را برای انجام سنجش سلامت جاماندگان اطلاع رسانی کنیم تا خانواده‌ها مراجعه کنند و کار به تابستان نکشد. امسال قرار است فرآیند ثبت نام، کلاس بندی بچه‌ها در مدارس و توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش زودتر در تابستان انجام شود تا برای ساماندهی نیروی انسانی به مشکلی بر نخورد. ثبت نام را هم متفاوت‌تر از سالهای گذشته داریم و در این راستا برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

جاماندگان چه کنند؟

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور درباره تعیین تکلیف جاماندگان سنجش سلامت نیز توضیح داد: با توجه به اینکه نوآموزان هر زمانی که برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی به مدرسه مراجعه کنند نیاز به سنجش سلامت دارند، در هر شهرستانی یک پایگاه‌ را به عنوان پایگاه منتخب در نظر می‌گیریم و آنهایی که از سنجش سلامت جا مانده‌اند می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند و کارهایشان انجام دهند. با این حال نباید سنجش سلامت را به تاخیر انداخت چراکه ممکن است در آن زمان تعداد پایگاه‌هایمان کمتر شود. در حال حاضر خانواده‌ها خودشان می‌توانند پایگاه مورد نظر و زمان مورد نظر را انتخاب و به آن پایگاه مراجعه کنند و سنجش فرزند را انجام دهند. قاعدتا پس از خرداد ماه مقداری پایگاه‌هایمان را محدودتر خواهیم کرد چراکه حجم زیادی از کار انجام شده و ضرورتی به وجود تعداد زیاد پایگاه‌ها نیست.

هزینه سنجش سلامت چقدر است؟

به گفته طریفی هزینه انجام سنجش سلامت نوآموزان ایرانی برای امسال و بدون تغییر نسبت به نرخ سال گذشته، ۶۰ هزار تومان است.

وی توضیح داد: سال گذشته نیز هزینه سنجش سلامت نوآموزان ۶۰ هزار تومان بود و ما این مبلغ را امسال تغییر ندادیم. خانواده‌ها می توانند از طریق درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش یعنی my.medu.ir زمان و پایگاه مد نظر برای انجام سنجش سلامت را انتخاب و از طریق همان درگاه هزینه را پرداخت کنند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در پایان سخنان خود با بیان اینکه حدود ۹۰ هزار نفر از جمعیت هدف ما برای سنجش سلامت نوآموزان از بین اتباع هستند، ادامه داد: تعدادی از این نوآموزان کد شناسه‌ای دارند که از طریق وزارت کشور به آنها داده می‌شود. با این حال در سامانه my.medu.ir تعریف شده است که هم آنهایی که کد شناسایی دارند و هم آنهایی که کد شناسایی ندارند بتوانند در سامانه وارد شوند و کار ثبت نام را انجام دهند. سامانه ما مشکلی برای ثبت نام اتباع ندارد و سنجش اتباع نیز رایگان ست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =