جعل مدرک، دلیل اخراج دانشجویان هندی از دانشگاه‌های کانادا/ مشاوران مهاجرت مقصرند؟

تقلب دانشجویان هندی برای ورود به دانشگاه‌های کانادا، این افراد را در آستانه اخراج از کانادا قرار داده است، در حالی‌که این دانشجویان مدعی‌اند که دخالتی در تقلب و ارائه مدارک جعلی نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیش از ده‌ها نفر دانشجویان هندی که به کمک نامه‌های پذیرش جعلی وارد دانشگاه‌های کانادا شده‌اند، در معرض اخراج قرار گرفتند. این افراد معتقدند که دخالتی در مدارک جعلی نداشته اند و مشاوران مهاجرت و تحصیل در هند مسئول این وضعیت هستند.

ورود دانشجویان بین‌الملل به دانشگاه‌های کشور، بی‌ضابطه است

کانادا فعلا دستور توقف اخراج این دانشجویان را صادر کرده است. شان فریزر (Sean Fraser) وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا پس از اعلام خبر توقف اخراج دانشجویان بین‌المللی هندی، گفت: ما معتقدیم که از این دانشجویان سواستفاده شده است. البته افرادی که در این کلاهبرداری مشارکت داشته‌اند، متحمل اعمال قوانین کانادا با توجه به رفتار خود خواهند شد.

فریزر در ادامه تصریح کرد که اگر مشخص شود که دانشجویی واقعا به قصد تحصیل به کانادا آمده است و اطلاعی از جعلی بودن مدارک خود نداشته، اجازه اقامت موقت برای آن فرد صادر می‌شود. همچنین این افراد مشمول ممنوعیت پنج ساله ورود مجدد به کانادا نمی‌شوند. اعمال قانون فقط در مورد افرادی اتفاق می‌افتد که مسئول این فعالیت‌های کلاهبردانه هستند، نه افرادی که خودشان هم تحت کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.‌

کانادا هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد دانشجو یا فارغ‌التحصیل هندی درگیر این کلاهبرداری هستند. به نظر می‌رسد که اغلب دانشجویانی که به تقلب متهم شده‌اند، اهل ایالت پنجاب در شمال هند هستند.

بیشتر موارد تقلب مربوط به فارغ‌التحصیلانی است که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در کانادا تحصیل کرده‌اند. برخی منابع اعلام کرده‌اند که اخطار اخراج ۵۷ نفر از ۸۷ دانشجوی هندی در یک دانشگاه صادر شده است و هشت نفر هم پیش‌تر از این کشور اخراج شده‌اند. البته دانشجویان پس از دریافت اخطار اخراج می‌توانند پرونده خود را به دادگاه فدرال ببرند.

توقف اخراج دانشجویان از سوی دولت کانادا مثبت نیست

گوجیت سینگ نماینده جنبش دانشجویی در کانادا، اقدام دولت در مورد اقامت موقت را مثبت ارزیابی نکرد و گفت: باید دید دولت کانادا پس از این تصمیم، چه تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.

گروه‌های دانشجویی در اعتراض به شرایط پیش آمده، در تورنتو و برامپتون تظاهرات کردند. برامپتون شهری با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۱۸۰ هزار نفر از آن‌ها اهل هند هستند. در این تظاهرات، شهردار شهر برامپتون هم حضور داشت.

گفتنی است، حدود ۲۲۶ هزار و ۴۵۰ دانشجوی هندی در سال ۲۰۲۲ برای تحصیل به کانادا رفته‌اند که بزرگترین گروه دانشجویان بین‌الملل در این کشور به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =