چراغ مناظره‌ها و تریبون‌های آزاد دانشجویی روشن می‌شود/ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت انتخابات

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مناظره‌ها و تریبون‌های آزاد دانشجویی را در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و در راستای اصل بی‌طرفی برگزار خواهیم کرد، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی نیز با محوریت انتخابات و مشارکت سیاسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدمنصور موسوی اظهار کرد: در اسفندماه سال جاری مردم ایران می‌خواهند بار دیگر جلوه شور و اشتیاق خویش را با مشارکت در انتخابات به نمایش بگذارند و به جهانیان ثابت کنند که شرکت در انتخابات و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو اهتمامات این ملت است.  

رویکرد کلان دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد

وی با اشاره به اینکه انتخابات از شاخصه‌های مردم‌سالاری دینی است، ادامه داد: ما باید از تمام ابزارهایی که در قانون برای مشارکت در انتخابات مشخص شده بهره ببریم؛ دانشگاه آزاد اسلامی نیز درنظر دارد تا با بهره گیری از خانواده بزرگ دانشگاه از جمله اساتید، دانشجویان و کارکنان در  مشارکت حداکثری و بصیرت افزایی نقش‌آفرینی کند.  

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که از گروه‌های فعال همچون بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج کارکنان در راستای افزایش آگاهی عمومی، بصیرت افزایی و انتخاب اصلح بهره بگیریم.  

وی با اشاره به نقش محوری دانشجویان در مشارکت سیاسی جامعه، افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری باید ارتقا بصیرتی دانشجویان به عنوان مدیران آینده به حدی برسد که بتوان از آنها به عنوان نیروی مفید بهره گرفت.

موسوی با تأکید بر اینکه در قالب تشکل های دانشجویی حتما برنامه هایی را تدارک خواهیم دید، اضافه کرد:  یکی از برنامه هایی که امسال مدنظر داریم برگزاری مناظره‌های انتخاباتی است؛با توجه به اهمیت و ضرورت رعایت اصل بی طرفی بنا داریم تا مناظره های انتخاباتی را در واحد خوزستان در این راستا و به بهترین نحو برگزار کنیم.  

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌هایی که تشکل های دانشجویی برگزار می‌کنند باید در هیأت نظارت بر تشکل ها به تصویب برسد و بایستی مصوبه فرهنگی داشته باشند.  

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز ادامه داد: بر اساس مصوبات فرهنگی ریزبرنامه ها از جمله فهرست سخنرانی‌ها و... را از تشکل‌ها خواهیم گرفت و اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه حساسیت‌های لازم برای دعوت و حضور میهمانان در دانشگاه رعایت خواهد شد، گفت: تریبون آزاد دانشجویی با نظارت حراست و معاونت فرهنگی را بنا داریم که امسال برگزار کنیم تا ضمن تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی برای مشارکت در انتخابات در راستای اصل بی طرفی هم گام برداریم.  

موسوی بیان کرد: ریزبرنامه های انتخاباتی واحد اهواز را از طریق سایت دانشگاه پس از اخذ مجوزها و هماهنگی های لازم اطلاع رسانی خواهیم کرد.  

وی خاطرنشان کرد: کرسی های آزاداندیشی که هم اکنون هم در دانشگاه برگزار می‌شود در ایام انتخابات نیز با محوریت انتخابات و مشارکت سیاسی ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم نقش موثری در بصیرت افزایی ایفا کنیم.  

تشکل‌ها صرفا اجراکننده نخواهند بود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز تصریح کرد: تبلیغات محیطی نیز بر عهده روابط عمومی دانشگاه خواهد بود ضمن اینکه بخشی از برنامه ها نیز با محوریت انتخابات در فضای مجازی پیگیری خواهد شد.  

وی اضافه کرد: کانون رسانه دانشگاه که متشکل از خود دانشجویان است تلاش می‌کنند که از طریق تولید محتوا و تهیه کلیپ زمینه‌های مشارکت خانواده دانشگاه و نیز عموم مردم را در انتخابات پیش‌رو رقم بزنند.

موسوی گفت: برنامه های پیشنهادی دانشجویان را در شورای فرهنگی بررسی و به شکل شایسته و بایسته وارد مرحله اجرا خواهیم کرد بنابراین تشکل ها صرفا اجراکننده نیستند و اینگونه نیست که ما یک لقمه آماده برایشان فراهم کنیم بلکه خودشان برنامه‌ریزی و مشارکت خواهند داشت.  

وی در پایان تصریح کرد: تلاش محوری ما بر این مهم استوار است که در فعالیت های انتخاباتی، جو دانشگاه از آرامش و اطمینان لازم برخوردار باشد چرا که در غیر این صورت تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بی‌فایده خواهد بود.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1185994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =