ضعف والیبال ایران در چیست؟

کارشناس والیبال ایران گفت: تیم والیبال ایران تمرکز و هماهنگی در داخل زمین نداشت و بیشترین ضربه را در دریافت خورد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، امیرحسین منظمی درباره‌ی عملکرد تیم‌ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها بیان کرد: بازی اول را خوب شروع کردیم و کم اشتباه بودیم، بازی خوب و کم نقصی را مقابل آلمان انجام دادیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم. در بازی مقابل ایتالیا با ذهنیتی از پیش باخته جلو رفتیم. ایتالیا قهرمان جهان بود و تیم جوان و بی نقصی دارد و با تمام ظرفیتش به این مسابقات آمد و می‌خواهد تمام امتیازات لازم را بگیرد. می‌بینید که تیم‌ها را سه بر صفر شکست می‌دهد.

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳/ ایران نتوانست از سد آمریکا بگذرد

او ادامه داد: تیم ما در مقابل ایتالیا از پیش باخته بود و این بد است که بازیکنان با این ذهنیت وارد زمین شوند. بازیکنان ما نتوانستند خودشان را جمع و جور کنند و در ست سوم هم ۲۴ بر ۲۰ جلو بودیم اما کاپیتان ایتالیا در خط سرویس رفت و شش سرویس پشت سر هم زد و ایتالیا توانست بازی را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به نفع خود به پایان برساند.

مقابل آمریکا تمرکز نداشتیم

منظمی با اشاره به بازی ایران مقابل آمریکا تصریح کرد: نظرم این است همیشه مقابل آمریکا و لهستان خوب بازی می‌کنیم. شب گذشته هم ست اول را پایاپای جلو رفتیم اما در امتیازهای حساس نتوانستیم موفق شویم. متاسفانه  توپ‌های برگشتی ما در زمین خوب نمی‌خوابند. هماهنگی خوبی در زمین نداریم و به این برمی‌گردد که بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم. ست دوم را ۱۸ بر ۲۵ باختیم و ست سوم جلو بودیم اما به دلیل نداشتن تمرکز، بازی که ۲۰-۱۷ جلو بودیم را ۲۵ بر ۲۳ واگذار کردیم. کارمان برای صعود به جمع هشت تیم برتر سخت شد. باید آسیب شناسی خوبی داشته باشیم و چاره اندیشی کنیم. حتی شده دو سال قید مقام را بزنیم و تیم جوان و خوبی را بسازیم، همان کاری که تیم‌های بزرگ مانند ایتالیا انجام دادند.

او در مورد علت اینکه در بازی با ایتالیا و آمریکا در حالی که در آستانه گرفتن ست بودیم، نتیجه را واگذار کردیم، تاکید کرد: علت آن نداشتن تمرکز است و در امتیازهای حساس باید تمرکز خوب و ثبات داشته باشیم. اگر تمرکز نداشته باشیم نمی‌توانیم کار خوبی را انجام دهیم و همین می‌شود پر اشتباه بازی می کنیم و امتیازات حساس را از دست می‌دهیم. حریف نیز از اشتباهات ما استفاده می‌کنند.

بیشترین ضربه را در دریافت اول خوردیم

منظمی در مورد ساخته نشدن جانشین برای بازیکنان بزرگ تیم ملی والیبال گفت: تمام مربیانی که برای ایران کار کردند، نتیجه‌گرا بودند. همین باعث شد که جانشین پروری انجام نشود. برای معروف و موسوی جایگزین داریم؟ الان میلاد عبادی پور نبوده است و ما بیشترین ضربه را در دریافت اول خورده‌ایم. دریافت ما به پاسور نمی رسد و هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

برای گرفتن سهمیه المپیک هم مشکل داریم

کارشناس والیبال ایران در مورد اینکه داورزنی رییس فدراسیون اعلام کرده بود هدف‌گذاری ما قرار گرفتن جزو چهار تیم برتر المپیک است اما بهروز عطایی سرمربی تیم ملی عنوان می‌کند تیم ایران، جزو تیم های درجه یک دنیا نیست و به نظر می‌رسد وعده داورزنی برخلاف شرایط حال حاضر والیبال ایران است، تصریح کرد: این سوال را باید خود آقای داورزنی جواب بدهد. اکنون کار ایران برای گرفتن سهمیه المپیک هم به مشکل خورده است و باید چاره‌اندیشی شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1186738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =