پیش بینی بورس سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

سه شنبه ششم تیر پیش بینی می شود بورس همچنان در حالت تعادل باشد و سهم ها بعضا در همان قیمت پایانی روز قبل خرید و فروش بشوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، برای فردا سه شنبه ششم تیر پیش بینی می شود بورس همچنان در حالت تعادل باشد و سهم ها بعضا در همان قیمت پایانی روز قبل خرید و فروش بشوند. اخبار خاص مثبتی دیده نمی شود و نمی توان دقیقا گفت تا چه روزی بورس همین وضعیت را دارد. معاملات در بازار سرمایه کم رمق و بی جان و خیلی آرام ادامه دارد تا اینکه تحولات مثبتی در اقتصاد ایران دیده بشود.

بورس سبزپوش شد / افزایش ۶۵۲۵ واحدی شاخص کل

حسام سرافرازیان، کارشناس بازار سرمایه  عنوان کرد: افراد برای دریافت مطلوبیت (سود) به بازار سرمایه ورود می کنند، در این بخش از اقتصاد آینده شرکت ها با ابزاری به نام سهام مورد معامله قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بازار از آبان ماه سال گذشته به بعد در بازه ای از زمان توام با ایجاد چشم اندازهای رو به رشد (همانند افزایش نرخ نیما از ۲۸ هزار تومان تا ۳۸ هزار تومان، معامله خودرو در بورس کالا و…)  به طور جدی پا در مسیر صعود گذاشت.

سرافرازیان افزود: در ادامه طی برهه ای از زمان نه تنها جریان اخبار مثبت به بازار به اتمام رسید بلکه سایر اخبار مطلوب قبلی نظیر عرضه خودرو در بورس کالا با تغییراتی همراه شد. در چنین شرایطی مشاهده می شود که تمایلی به ریزش در بازار وجود ندارد،ارزش معاملات ۷ هزار میلیارد تومانی نیز همچنان مطلوب ارزیابی می شود. در عین حال خبری مثبت که بتواند بازار را رو به بالا تقویت کند، وجود ندارد.

به گفته این کارشناس بازار سهام، شاید لازم است توسعه ابزارها صورت پذیرد تا در روند ریزشی هم بتوان مطلوبیت مد نظر سهامدار را تامین کرد. اگر توسعه ابزارها همانند اختیار معامله را در بازار داشته باشیم تا در مواقع نزولی سهامدار بتواند با مدیریت ریسک (با خرید ابزارها) مانع از زیان شود یا حتی به سود هم دست یابد، طبعا منابع در بازار خواهد ماند. آن طور که به نظر می رسد بازار برای یک تا ۲ ماه آینده با خبر خاصی همراه نیست مگر این که اخبار مهم و تاثیرگذار بر متغیرهای اصلی اقتصاد، تولید شود.

کد خبر: 1187118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =