بورس هفته را نزولی تمام کرد/ کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۹ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با کاهش ۱۴۸۰۹ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز چهارشنبه (۷ تیر) شاخص کل بورس با اُفت ۷ هزار و ۳۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۶۸ واحدی قرار گرفت.

مالیات برعایدی سرمایه شامل بورس هم می‌شود؟

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۲ هزار واحدی در ارتفاع ۷۴۸ هزار و ۶۲۴ واحدی ایستاد.

 کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۹ واحدی شاخص بورس تهران

 بورس اوراق بهادار تهران، از دیروز که نامه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مربوط به ۵۱ روز قبل اعلام شده بود، رو به کاهش نهاد. امروز هم شاخص کل با کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۹ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن با کاهش ۴ هزار و ۷ واحدی به رقم ۷۴۶ هزار و ۶۳۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۹۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۸۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند اما میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بوده است بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۰.۶۸ درصد کاهش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۵۳ درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور ۰.۴۹ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۸۱ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۵۴ درصد کاهش یافت.

امروز نماد بانک ملت، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نماد شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، شستا و فولاد مبارکه به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل با کاهش ۱۶۵  واحد به رقم ۲۷ هزار و ۶۲۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۹۴ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش ایسکانیوز، معامله‌گران فرابورس امروز بیش از ۵.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۱۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشت و نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو، فولاد هرمزگان و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =