ایران بر اقدام فوری سازمان ملل برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین تأکید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز نگرانی از تبعات انسانی جنایات صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین، خواستار اقدام فوری سازمان ملل و شورای امنیت برای توقف این اقدامات جنایتکارانه شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در پی حملات صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین که همچنان تداوم دارد، تاکنون ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال ۲۰ نفرشان وخیم است. اشغالگران صهیونیست همچنین ۱۲۰ فلسطینی را نیز به اسارت گرفته‌اند.

کنعانی: حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری را فراموش نمی‌کنیم

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۳ تیر ماه تهاجم هوایی و زمینی گسترده ارتش جنایتکار اسرائیل به اردوگاه جنین در کرانه باختری را شدیدا محکوم کرد.

وی که روز گذشته نیز این جنایات را محکوم کرده بود، امروز ضمن ابراز نگرانی شدید از تبعات انسانی این جنایت آشکار، به خاک و خون کشیدن ده‌ها فلسطینی بیگناه، تخریب منازل و کوچ اجباری آنها، خواستار اقدام فوری سازمان ملل متحد، شورای امنیت این سازمان و دیگر مجامع بین‌المللی و جامعه جهانی برای توقف جنایات جنون آمیز صهیونیست‌ها شد.

روزنامه هاآرتص در گزارشی با اشاره به عواقب تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین برای تل‌آویو، نوشت: «حمله به جنین، نسلی را در فلسطین خلق خواهد کرد که افقی جز مقاومت و انتقام برای خود متصور نخواهد بود».

هیمنه ساختگی رژیم صهیونیستی سال‌هاست که شکسته شده

این دیپلمات ارشد ایرانی بر حق مشروع ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی برای دفاع در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد و گفت: حملات مستمر ارتش تروریستی صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری، نمی‌تواند قدرت پوشالی و از دست رفته صهیونیست‌ها را در مقابل مقاومت شجاعانه جوانان فلسطینی بازیابی کند.

کنعانی با بیان اینکه هیمنه ساختگی رژیم اسرائیل مدت‌هاست که دیگر نه تنها در اذهان مردم و جوانان فلسطینی، بلکه در اذهان شهروندان رژیم اشغالگر نیز در هم شکسته شده است، بیان کرد: این اقدامات تروریستی دست و پا زدن‌های بی‌حاصلی است که کمکی به توهم تثبیت قدرت رژیم آپارتاید صهیونیستی نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران نیز درباره تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و جنین نیز گفته بود: این اقدام جنایتکارانه و ماجراجویی آشکار و مصداق بارز تروریسم دولتی است. ملت فلسطین هیچ جرمی جز دفاع از حقوق قانونی و شناخته شده خودش مرتکب نشده است. این ملت برای احقاق حقوق قانونی خود تلاش می‌کند و از خود در مقابل یک رژیم متجاوز و اشغالگر در حال دفاع است. ملت فلسطین یک بار دیگر شکست را بر صهیونیست‌های اشغالگر تحمیل خواهد کرد و تردید نداریم این رژیم یک بار دیگر شکست سختی را از مردم فلسطین متحمل خواهد شد.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین تصریح کرد: جنایت در ذات و ماهیت این رژیم نهفته و نهادینه شده است. جنایات مستمر این رژیم و حملات جاری علیه جنین یک بار دیگر نشان داد صلح و سازش و عادی سازی برای خاموش کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی نه بازدارنده است نه موثر و این رژیم نه قابل اعتماد است و نه به دنبال صلح. موضع ما محکومیت شدید حملات جاری رژیم صهیونیستی است و انتظار است جامعه جهانی به مسؤولیت‌های خود جامه عمل بپوشاند. (اینجا بخوانید)

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این ارتباط بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، تلفنی گفت‌وگو کردند.دو طرف ضمن تمجید از پایداری مردم فلسطین، مقاومت آن‌ها و وحدت نیروهای مقاومت در میدان جنگ، اشاره کردند اتحاد نیروهای مقاومت و پایداری مردم ثابت می‌کند که مقاومت گزینه راهبردی ملت فلسطین برای تعامل با رژیم صهیونیستی است.

پایان پیام/

کد خبر: 1188274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =