کنایه مدیرعامل پرسپولیس به آل کثیر و سپاهان

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: عیسی آل کثیر سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشید. گفتیم تا سقف می‌توانیم به وی بدهیم اما وقتی ۱۵ میلیارد ما را نمی‌گیرد، یقین داشته باشید جایی می‌رود که ۷ تا 8 میلیارد بیشتر بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رضا درویش درمورد دوره حضورش در ورزش، اظهار داشت: امروز ۶۲ ساله شدم. من بسکتبال بازی می‌کردم اما از سال ۶۳ تا ۸۴ مدیر باشگاه بسکتبال پرسپولیس بودم. از ۸۵ تا ۸۷ نیز مدیرعامل باشگاه هما و از ۹۵ تا ۹۸ نیز مدیرعامل سایپا بودم.

استقلال دیگر عزت‌اللهی را نمی‌خواهد؟

وی درمورد همراهی هیات مدیره پرسپولیس با او و ثبات مدیریت در این باشگاه، گفت: اگر موفقیتی به دست می‌آید، انفرادی نیست. در قهرمانی تیم فقط سرمربی و بازیکن نقش ندارند بلکه همه اعضا همراهی می‌کنند. باید از اعضای قبلی هیات مدیره و نفراتی که به تازگی اضافه شدند، تشکر کنم. شاید تا امروز موردی را در جلسه هیات مدیره مطرح نکردم که با مخالفت مواجه شده باشد. هیات مدیره همراه و کاملا تاثیرگذار هستند. ۵ عضو بودیم اما تا امروز هیچ وقت رای انفرادی نداشتیم.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد انصرافش از عضویت در هیات مدیره این باشگاه، توضیح داد: قرار بود یک عضو جدید بیاورند و من گفتم ۶ فکر بهتر از ۵ فکر است. گفتم اجازه بدهید من از هیات مدیره بیرون بیایم اما با همان ۵ عضو به کارش ادامه بدهد. به هرحال من مجری مصوبات هیات مدیره هستم. با این موضوع موافقت کردند. هرچه تبادل نظر بیشتر باشد، تاثیرگذارتر است.

بازیکنان پرسپولیس بخواهند به تیم دیگری بروند، 10 تا 20 میلیارد بیشتر خواهند گرفت

درویش در مورد اینکه حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد همان پولی برای واگذاری سهام دو باشگاه به استقلال دادیم به پرسپولیس هم دادیم اما در استقلال سوء مدیریت صورت گرفت و خوب خرج نشد که سبب افزایش رقم قرارداد بازیکنان شد اما در پرسپولیس چنین اتفاقی نیفتاد، گفت: اگر به اسناد مراجعه کنید ما 7، 8 میلیارد کمتر سهام فروختیم زیرا مقداری کمتر از 10 درصد سهام را به فروش رساندیم اما استقلال 10 درصد سهامش را فروخت. مثلا سهام ما 351 میلیارد تومان یا استقلال 359 میلیارد بود. اگر بازیکنان پرسپولیس امروز همراه ما هستند یکی از دلالیش علاقه‌مندی آنها به تیم است. قاطعانه می‌گویم تک تک این بازیکنان اگر بخواهند به هر تیم دیگری بروند دست کم 10 تا 20 میلیارد تومان بیشتر از پرسپولیس می‌گیرند.

بی توجهی ترابی به پیشنهاد خارجی

وی اضافه کرد: یک نمونه روشنش را بگویم شاید تنها بازیکنی که واقعا از تیم‌های خارجی پیشنهاد دارد مهدی ترابی است. یک تیم از حاشیه خلیج‌فارس خیلی سمج بود برود اما ترابی اصلا توجهی به این موضوع نکرد و حتی این پیشنهاد را یک بار به ذهن خود نیاورد تا به باشگاه بیاید و بگوید مقداری بیشتر می‌دهم و می‌روم گفتم اگر موفیتی به دست می‌آید باید همه اعضا مکمل هم باشند. یک نمونه‌اش را سر ماجرای بیرانوند دیدید. چند برابر ما به او پول می‌دادند اما نرفت.

 اگر بیرانوند قرارداد قبلی را فسخ نمی کرد، قرارداد قبلی قابلیت اجرایی داشت!

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا این باشگاه بیشتر از 15 میلیارد تومان به بیرانوند نداده است زیرا خیلی‌ها به این موضوع شک دارند، توضیح داد: آنها نیز ان‌شاءالله توبه می‌کنند. فرق پرسپولیس با چند باشگاه دیگر این است که به دلیل حضور در بورس همه مسائل باشگاه در این سازمان عریان است. مانند یک آکواریوم می‌مانیم که هر عملیاتی انجام بدهیم باید در بورس هویدا باشد. شرکت زیرمجموعه، هلدینگ و ... نداریم که بگوییم فلان مبلغ را از این جاها می‌دهیم و مابقی را از جای دیگر به مطلب خوبی اشاره کردید.گاهی برخی‌ها با تبسمی گزارش‌هایی داده و می‌گویند اگر قرار بود بیرانوند با همان مبلغ سال گذشته در پرسپولیس بماند چرا قراردادش را فسخ کرد. بیرانوند قراردادش را فسخ کرد و اگر این کار را انجام نمی‌داد قرارداد قبلی قابلیت اجرایی داشت. از لحاظ قانونی بازیکن می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند اما کمیته وضعیت با دفاعیه باشگاه می‌گوید آیا این فسخ قابل اجرا است یا غیر قابل قبول.

قرارداد بیرانوند نسبت به سال گذشته کمتر شده است!

درویش خاطرنشان کرد: بیرانوند به دلیل برخی مشکلات قراردادش را فسخ کرد بنا بود ما مشکلش را حل کنیم. طلبی از پرسپولیس داشت و باشگاه هم به او حق می‌داد اما از جای دیگر فشاری به بیرانوند آمد و باید هر چه سریع‌تر آن بدهی را می‌داد. به هر جهت این تصمیم را گرفت سرانجام به خانه‌اش بازگشت، در مصاحبه من قبل از حضور بیرانوند در باشگاه دیدید که هر کسی سوال کرد آیا او رفته است گفتم جایی نرفته خانه‌اش اینجاست و قرار نیست جایی برود. قانون می‌گفت بیرانوند نمی‌تواند آن فسخ را عملیاتی کند با این وجود قرارداد باطل شده بود و باید قرارداد جدیدی می‌نوشتیم. قرارداد جدیدی هم نوشتیم از روز اول به بیرانوند وکیلش گفته بودیم سقف قرارداد ما برای سال آینده 15 میلیارد تومان است. او هم امضاء‌کرد. یک نکته را بگویم که شاید جالب باشد وقتی بیرانوند قرارداد را خواند دید مبلغش از سال گذشته کمتر باشد، نمونه‌اش را در باشگاه‌های دیگر دیدید اما در پرسپولیس نبود. امسال طبق قانون حداکثر می‌توانید 20 درصد برای هر قرارداد آپشن بگذارید ولی در قرارداد سال گذشته بیرانوند چند آپشن دیگر نیز وجود داشت. در مورد باشگاه‌های دیگر خیلی رسانه‌ای شده که طرف 11 میلیارد قرارداد و 15 میلیارد آپشن داشته است البته برای بیرانوند اینگونه نبود و کل آپشن‌هایش 4، 5 میلیارد بود.

وی افزود: دوست دارم از سازمان خصوصی‌سازی و سازمان لیگ بخواهید قرارداد قبل و پس از فسخ بیرانوند را نشان بدهند تا مشخص شود مبلغش کم شده است اما برخی‌ها برنمی‌تابند.

 48 ساعت است در حال سکته زدن هستم

مدیرعامل پرسپولیس درمورد آخرین وضعیت پرداخت قسط سوم طلب رادوشوویچ، گفت: ۴۸ ساعت است در حال سکته زدن هستم‌. باید ۲۰۰ هزار یورو به حساب رادو برود و اگر تا شنبه این پول را ندهم، ۲۰۰ هزار یورو هم باید جریمه بدهم. در آن حالت برخی رسانه‌ها و دشمنان در فضای مجازی می‌گویند ببین درویش چه کار کرد که پرسپولیس ۲۰۰ هزار یورو جریمه شد. نمی‌گویند ۸۵۰ هزار یورویی که بر من تحمیل شد، باید از کجا بدهم؟ تاکنون ۲ قسط ۲۵۰ هزار و ۲۰۰ هزار یورویی دادیم و اگر قسط سوم را بدهیم باید ۲۰۰ هزار یوروی دیگر به عنوان قسط چهارم بدهیم. پول را جور کرده‌ام.

یک دوست به من پول امانت داد

درویش عنوان کرد: از یک دوست خواهش کرده‌ام که این یک کار ملی است و اگر پرسپولیس ندهد، آبروی ایران رفته است. او نیز محبت کرد و به ما پول را امانت داد. انتقال پول خیلی سخت است. به حدی به این دوست مراجعه کردیم، خسته و شرمنده شدیم.

وی با اشاره به توافق با پریرا برای فسخ قرارداد، گفت: باید از وی تشکر کنم‌. هیچکس نمی‌گوید با این کار دیگر نیازی نیست ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار دلار بدهیم. در صورتی که اگر فسخ نمی‌کرد باید در طول فصل این پول را می‌گرفت. پریرا همکاری و قبول کرد. گفت زیاد بازی نکرده‌ام و ایرادی ندارد اما باید مابقی پول فصل گذشته که به من بدهکار هستید بدهید که الان این پول را نداریم. ۱۳۰ یا ۱۴۰ هزار دلارش مانده است‌.

ماجرای فسخ قرارداد اردوی ترکیه

مدیرعامل پرسپولیس درمورد لغو اردوی ترکیه، پاسخ داد: اسپانسر ما مقداری از تعهداتش را نتوانست انجام بدهد. بنا شد خودمان پرواز دیگری بگیریم که ساعات آن پرواز مناسب نبود و یحیی گل‌محمدی گفت اگر با این پروازها برویم، عملا ۲ روز را از دست می‌دهیم. او بسیار به برنامه‌ریزی مقید است. تمرینات را مقداری دیر شروع کردیم و لحظه‌ها برای ما بسیار مهم است. به همین دلیل دیدیم بهتر است به ترکیه نرویم‌. ضمن اینکه چهارشنبه به ما اعلام کردند به جهت مصاحبه‌ای که پیروانی کرده است، او نباید همراه تیم باشد و حتی حق حضور در تمرین را ندارد. خیلی جالب است ۱۸ تیر قرعه‌کشی بود که او یک مصاحبه کرد و نوزدهم گفتند حکمی برایش صادر شده است.‌ گفتیم ابلاغیه‌اش کجا است که گفتند تلفنی می‌گوییم. این مقداری غیر قابل تصور است.

درویش اضافه کرد: اینکه پیروانی گفته دسترسی تیم‌های صنعتی به پول بیشتر است‌، توهین محسوب می‌شود؟ قبل از انقلاب هم برای صدور یک حکم دادگاه فرمایشی گذاشته و می‌گفتند به این جرم محاکمه می‌شوید. شنبه یا یکشنبه ظاهرا قرار است به کمیته اخلاق برود. تلفنی که حکمی جاری نمی‌شود. مگر می‌توان یک تیم را بدون مدیرش به سفر فرستاد؟ پیروانی بزرگ، مدیر و از اجزای اصلی تیم است. مثل این می‌ماند که پرسپولیس به اردو برود اما یحیی گل‌محمدی نرود! تلفنی که نمی‌تواند تیم را مدیریت کند.

آل کثیر پیشنهاد 15 میلیاردی ما را قبول نکرد

وی درپاسخ به این سوال که آیا سقف قراردادها در لیگ رعایت می‌شود، گفت: یک بازیکن ما یعنی عیسی آل کثیر سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشید. از او تشکر می‌کنیم. گفتیم تا سقف می‌توانیم به وی بدهیم اما وقتی ۱۵ میلیارد ما را نمی‌گیرد، یقین داشته باشید جایی می‌رود که ۷ تا 8 میلیارد بیشتر بگیرد زیرا پرداختی پرسپولیس با تیم‌های دیگر تا این حد اختلاف دارد. برخی حاضر هستند از این پول چشم‌پوشی کرده و به تیم ما بیایند. با این معیارها نمی‌خواند کهه سقف بودجه رعایت شود.

تیم های صنعتی مثل من اسیر کوچه و بازار نیستند

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: می‌گویم حتی اگر سقف بودجه این باشگاه‌ها ۳۲۵ میلیارد باشد، امروز تیم‌های صنعتی برای پول دادن به بازیکن دغدغه ندارند. مثل من اسیر کوچه و بازار نیستند. هوادار هم یک لیست عریض و طویل می‌دهد که فلان بازیکن را بگیر اما با گفتن که نمی‌توان قرارداد بست. سرمربی باید اسامی بازیکنانی که می‌خواهد به باشگاه بدهد نه هواداران‌. یحیی گل‌محمدی گفت برخی از این نفرات که مشهور هستند، از لحاظ تاکتیکی مدنظر من نیستند اما هوادار مدام می‌گوید چرا فلان بازیکن را نمی‌گیری‌؟

عزت اللهی علاقه مند به پرسپولیس است

درویش درمورد وضعیت انتقال سعید عزت‌اللهی به پرسپولیس، پاسخ داد: او با تیم دانمارکی قرارداد دارد. در این حالت اگر با خودش صحبت کنیم، می‌شود اغوای بازیکن و فردا باید جریمه بدهیم. چند بار به جهت محبتی که به ما دارد با خودش صحبت کردم ولی فعلا قرارداد دارد. اگر قرارداد نداشته باشد، با عزت‌اللهی صحبت می‌کنیم. علاقه‌مند به پرسپولیس هم است.

وی درمورد اینکه آیا پرسپولیس توان پرداخت مبلغ رضایت‌نامه این هافبک ملی‌پوش را ندارد، گفت: هنوز وارد مذاکره با باشگاهش نشده‌ایم. زمانی می‌توانیم با وی صحبت کنیم که ابتدا وارد مذاکره با باشگاه شویم اما وقتی قرارداد دارد، این کار حرفه‌ای نیست. همانگونه که باشگاه دیگری نباید چنین کاری را با بازیکن پرسپولیس انجام بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =