آخرین خبرها از ممنوعیت فصلی واردات برنج/ مشکل کشاورزان حل می‌شود؟

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان‌ماه ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسیح کشاورز، با اشاره به اینکه ممنوعیت فصلی واردات برنج همچنان پابرجا است، اظهار کرد: اخیرا اخباری مبنی بر انتشار لغو ممنوعیت واردات منتشر شده که انتشار چنین اخباری نتیجه‌ای جز بر هم زدن نظم بازار و تعادل در تامین و عرضه برنج ندارد.

ماجرای ممنوعیت واردات برنج چه بود؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند روزی بیشتر تا آغاز ممنوعیت فصلی واردات برنج نمانده  انتشار چنین اخباری فعالیت واردکنندگان را کند می‌کند. زیرا آنها باید در این مدت باقی‌مانده تمامی برنج‌های موجود در گمرک را ترخیص کنند بنابراین مجبور هستند کرایه بیشتر داده و کارگر بیشتری بگیرند در غیر این صورت برنج‌ها ۴ ماه در انبار می‌مانند و هزینه‌های انبارداری مشمولشان شده یا عودت داده می‌شوند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران اضافه کرد: وقتی برنج در روال عادی وارد بازار نشود و به دوره ممنوعیت بخورد و به طور کل وارد بازار نشود بازار با کمبود و گرانی مواجه خواهد شد و واسطه‌ها به دنبال این موضوع هستند.

کشاورزی تصریح کرد:درخواست کاهش دوره ممنوعیت فصلی واردات برنج را داشتیم که هنوز در دولت با آن موافقت نشده است.

وی در پایان گفت: ممنوعیت واردات برنج از ابتدای مرداد تا پایان آبان‌ماه به مدت ۴ ماه برقرار است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1189815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =