واشنگتن پست نوشت: بنجامین.سی.برادلی، کسی که رهبری اتاق خبر روزنامه واشنگتن پست را به مدت 26 سال بر عهده داشت و این روزنامه را به یکی از بزرگترین و معتبرترین روزنامه های جهان تبدیل کرد، 21 اکتبر در منزل شخصی خود در واشنگتن به دلیل کهولت سن درگذشت.او در هنگام مرگ 93 سال سن داشت.

به گزارش ایسکانیوز، این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: از هنگامی که او در سال 1965 سردبیر اتاق خبر واشنگتن پست شد، برنامه ها و نقشه های زیادی برای تبدیل این روزنامه به یکی از معتبرترین روزنامه های جهان در سر می پروراند.برنامه هایی برای این که واشنگتن پست فقط یک روزنامه معمولی نباشد که مخاطبان آن محدود به ساکنان شهر محدود باشد.خبرنگاران واشنگتن پست در کنار مخابره اخبار به تحلیل آن ها نیز روی آوردند و با راهنمایی ها و رهبری برادلی،کم کم توانستند در این راه پیشرفت کنند. یکی از بزرگترین دستاور های برادلی در طول دوران کاری،افشای پرونده واترگیت بود.داستانی که باعث شهرت بی حد و حصر واشنگتن پست شد و در نهایت به استعفای رییس جمهور قدرتمندترین کشور دنیا، آمریکا ختم شد.

اما مهمترین تصمیم آقای برادلی، در طول دوران کاری او،با کاترین گراهام گرفته شد.واشنگتن پست قصد داشت اسناد و مدارک محرمانه پنتاگون در رابطه با جنگ ویتنام را منتشر کند که با واکنش های دولت مواجه شد.او عقب ننشست و در دادگاه عالی ایالات متحده توانست بر دولت نیکسون پیروز شود و این قاضی رای به انتشار این اسناد در واشنگتن پست و نیویرک تایمز داد.

اوباماپس از مرگ برادلی،بیانیه را منتشر کرد.او در این بیانیه گفت:"برای بنجامین برادلی،خبرنگاری تنها یک حرفه برای کسب درآمد نبود.خبرنگاری عشق او بود و راهی بود برای مبارزه به منظور کسب آزادی و دفاع از دموکراسی.او واشنگتن پست را تبدیل به یکی از برترین روزنامه های کشور و جهان کرد.شجاعت او در اقداماتش و نشر اخبار واقعی، این جرات را به دیگر خبرنگاران داد تا راه او را ادامه دهند.راهی که به واترگیت و انتشار اسناد پنتاگون ختم شد.او استاندارد جدیدی را در خبرنگاری بنیان نهاد.استانداردی برای راستگویی و راستکاری،او باعث شد بسیاری از افراد به حرفه خبرنگاری روی بیاورند."

آقای بردالی خبرنگاران زیادی را به اقصی نقاط جهان فرستاد،او دفاتر خبرنگاری روزنامه را از آن سوی اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام بنا نهاد.اقدامات او شروع کننده راهی بود که به آگاهی بیشتر مردم کمک کرد. او در  زندگی حرفه ای خود، چهار بار موفق به دریافت جایزه "پولیتزر" شد.در کنار این، 17 جایزه دیگر نیز دریافت کرد.

دونالد گراهام،فرزند کاترین گراهام که اکنون ریاست واشنگتن پست را بر عهده دارد در باره مرگ برادلی می گوید:"بن برادلی بزرگترین سردبیر دوران خود بود،او از معدود افرادی بود که بزرگترین تاثیر را بر هنر خبرنگاری گذاشتند.خانم گراهام در سال 1994،آن زمانی که سکاندار واشنگتن پست بود گفت:"بیشتر موفقیت پست را مدیون بن هستیم.او این روزنامه را متحول کرد و آن  را بازسازی کرد.

لئونارد دانی جونیور که پس از بازنشستگی برادلی،جانشین او شد، درباره برادلی می گوید:"تاثیر بنجامین در واشنگتن پست هنوز زنده است.با این که سال ها از بازنشستگی او می گذرد،با این اوصاف، حال و هوای او هنوز بر جو این جا حکم فرماست."در سال 2013 آقای اوباما معتبرترین جایزه ایالات متحده را به آقای برادلی اهدا کرد،او برای یک عمر فعالیت خبرنگاری موفق به دریافت مدال آزادی شد.

زیبایی ظاهری،صدای رسا و شخصیت کاریزماتیک برادلی نقش مهمی در موفقیت او داشتند.او در حدی موفق بود که عضوی از جامعه ستاره ها(سلبریتی) محسوب می شد. نقش او در سیاست آمریکا و صنعت خبرنگاری به حدی قدرتمند و شگرف بوده است که در برخی از فیلم ها شخصیت او را به نمایش گذاشتند، فیلم هایی هم چون "تمام مردان رییس جمهور"، "ملاقات با کندی ها" و "زندگی خوب". حضور او یک نیروی بالقوه بود.امکان نداشت کسی در سالهای 72 تا 74 وجود داشته  و نام برادلی را نشنیده باشد.

آقای برادلی عاشق داستان واترگیت بود،نابودی ریاست جمهوری نیکسون برای او خیلی جذاب نبود.مشاهده این که همه برای دنبال کردن اخبار مهم کشور رو به خواندن روزنامه ها آورده اند، او را خوشحال می کرد.تاکتیک های آقای برادلی بسیار ساده بود:"افرادی را استخدام کن که از خودت باهوش تر هستند.آنها راترغیب کن تا به هیچ چیز اعتماد نکنند و در هر چیزی تحقیق کنند."

توصیف او برای افرادی که تا به حال او را ندیده بودند بسیار سخت است.تعریف از او در حدی کافی است که بگوییم، دوستان و آشنایان او اعتقاد دارند. برادلی در مقابل توطئه ها و مشکلات سر خم نکرد و همگی را با سربلندی پشت سر گذاشت.با این که برادلی در مدرسه سنت مارک و دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است،با این حال نیروی دریایی تاثیری عمیق تر بر او گذاشت.نیروی دریایی به او ناسزا گفتن را آموخت و به او یاد داد به استعداد ها در هر نقطه ای که پدیدار می شوند،احترام بگذارد.

حضور برادلی در نیروی دریایی و جنگ جهانی دوم، او را تبدیل به یک میهن پرست واقعی کرده بود.برخی از روزنامه ها به دروغ او را دوست و همکار دشمنان آمریکا خطاب می کردند.اما در حقیقت او در بسیاری از موارد که مقامات دولتی برای حفاظت از جان آمریکایی ها از او درخواست می کردند مطلبی را چاپ نکند،از آن ها اطاعت می کرد.اما هیچ گاه زیر بار سخن دروغ مقاماتی نمی رفت که برای فرار از بی آبرویی مسئله امنیت ملی را به پیش می کشیدند.

خانم گراهام،رییس روزنامه نیز همواره پشت برادلی ایستاده بود.او میلیون ها دلار در اختیار او قرار داد تا روزنامه واشنگتن پست را از نو بسازد.در بسیاری از مواقع کلیدی نیز در کنار او ایستاد و از هیچ حمایتی دریغ نورزید.

رابطه این دو نفر بسیار دوستانه و گرم بود.هنگامی که خانم گراهام در سال 2001 از دنیا رفت،برادلی در مراسم خاکسپاری او گفت:"او یکی از بزرگترین زنانی بود که در زندگی خود دیده بودم.من بسیار او را دوست داشتم." در حالی که به مردم نگاه می کرد، به صدا به میان ان ها رفت وبه نوازش تابوت او پرداخت.
کد خبر: 119008

وب گردی

وب گردی