پیام تسلیت مقامات برای درگذشت آیت‌الله صانعی

مقامات لشکری و کشوری طی پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت الله حسن صانعی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات لشکری و کشوری طی پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت الله حسن صانعی را تسلیت گفتند.

آیت الله حسن صانعی درگذشت + سوابق

رئیس قوه قضاییه درگذشت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی را تسلیت گفت

رئیس قوه قضائیه در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم جلیل القدر و یار صدیق امام و انقلاب آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأثر و تأسف شد.

آن مرحوم از غرّه و ابتدای نهضت امام خمینی (ره)، حضوری درخشان در همراهی امام امت و مبارزه با رژیم ستمشاهی داشتند.

ایشان محرم راز امام خمینی (ره) و در کنار ایشان بودند و پس از انقلاب نیز همواره مورد اعتماد و وثاقت امامین انقلاب و در خدمت نظام اسلامی بوده و در بنیاد ۱۵ خرداد بیش از سه دهه به محرومین و خانواده معظم شهدا خدمت کردند.

ایشان در یکی از آخرین مسئولیت‌هایشان از سوی مقام معظم رهبری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمدند و در این عرصه نیز منشأ خدمات بودند.

اینجانب درگذشت این عالم جلیل‌القدر و خدمتگزار اسلام را به علمای اعلام و خانواده مکرّم و عموم نزدیکان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و حشر با اولیا و صالحین را مسئلت دارم.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی درگذشت عالم وارسته حضرت آیت‌الله شیخ حسن صانعی، عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را محضر علمای اعلام، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارادتمندان و به‌ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله حسن صانعی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رئیس مجلس در پیامی ارتحال روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی یار و همراه صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس‌ شورای اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله شیخ حسن صانعی تصریح کرد: ارتحال روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی یار و همراه صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأسف و تأثر گردید.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی یار و همراه صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأسف و تأثر گردید.

آیت‌الله شیخ حسن صانعی در طول عمر خویش به‌عنوان عالم مجاهد در ترویج معارف اسلامی و علوم عالی دینی و در سنگرهای متعدد –چه در دوران مبارزات نهضت اسلامی به‌عنوان یکی از ملازمان حضرت امام که بارها بازداشت و تبعید و زندانی شد و چه پس از پیروزی انقلاب از جمله مأمور امورات شرعی و سرپرستی بنیاد پانزده خرداد– به انجام خدمات مخلصانه اهتمام داشتند که کارنامهٔ درخشان ایشان بیانگر ارادتمندی به انقلاب و نظام اسلامی است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به رهبر معظّم انقلاب، روحانیت معزز و بیت مکرم، برای این عالم پرهیزگار رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس‌ مجلس‌ شورای اسلامی».

سید حسن خمینی

متن پیام حجت الاسلام و المسملین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

آیت الله آقای حاج سیخ حسن صانعی رحمت الله علیه بار سفر از جهان خاکی بربست و در ماه محرم به رحمت ایزدی پیوست.

ایشان را شاید بتوان اولین کسی دانست که در دفتر امام خمینی(س) از زمره یاران و همراهان ایشان شد و در مراحل مختلف مسئولیت این دفتر را بر عهده گرفت.

بی تردید می توان این فقید سعید را از زمره نزدیک ترین افراد و خاص ترین یاران امام به حساب آورد و از جرگه آنان که محرم بسیاری از اسرار امام بودند، برشمرد.

همراهی ایشان و برادر بزرگوارشان مرحوم آیت الله العظمی شیخ یوسف صانعی(ره) با بیت امام از سال ها قبل از آغاز نهضت شروع شده بود و با اوج گیری مبارزات به کمال خود رسید تا آنجا که بارها به تبعید و زندان منتهی شد.

نقش برجسته ایشان در استمرار شهریه امام در دوران ستم شاهی و حضور شجاعانه اش در بیت امام در قم، آن هم در سال هایی که آوردن نام خمینی قرین شکنجه و ناملایمتی بود، و همدوشی او با مرحوم یادگار امام در تمام آن سال ها؛ در کنار تیز هوشی شگرف و کم نظیر و دشمن شناسی دقیق، از نقاط ارزشمند زندگی آن مرحوم است.

مرحوم آیت الله صانعی در ماه محرم دعوت حق را وداع گفت؛ همان ماهی که در آن به تبعیت از امام نهضت اسلامی را آغاز کرد و خود را چون مولایش حسین بن علی آماده شهادت کرد.

اینجانب این مصیبت را به همه دوستداران امام خمینی(س) و به همسر صبور و عزیز ایشان و فرزندان بزرگوار و به خصوص به داماد گرامی شان جناب حجه الاسلام و المسلمین نظام زاده دامت تأییداته تسلیت عرض می نمایم و از خدای متعال برای ایشان غفران واسع و رحمت بی انتها را مسئلت می نمایم.

سید حسن خمینی

معاون اول رئیس‌جمهور

مخند مخبر با صدور پیامی درگذشت آیت الله شیخ حسن صانعی را تسلیت گفت.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت  آیت الله شیخ حسن صانعی را تسلیت گفت.

در پیام مخبر آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله شیخ حسن صانعی، یار دیرین امام راحل (ره) دوستداران نظام و انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فرو برد.

بدون تردید مبارزات طولانی آن فقید سعید با رژیم ستمشاهی و تحمل سال‌ها زندان، شکنجه و تبعید در دوران پیش از انقلاب توشه راه ایشان در نزد حق تعالی خواهد بود و از یاد مردم این سرزمین نخواهد رفت.

آیت الله صانعی که از برجسته‌ترین شاگردان حضرت امام راحل و فقیه و عالمی شجاع بودند، خدمات گرانقدرشان در سرپرستی بنیاد پانزده خرداد با حکم حضرت امام (ره) و همچنین حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام صفحه دیگری از فعالیت‌های متعدد ایشان در خدمت به جمهوری اسلامی بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

اینجانب درگذشت این عالم ربانی را به بیت معزز ایشان و همچنین جامعه حوزوی و مردم ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور

کد خبر: 1190604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =