۲۵ هزار دانشجوی عراقی میزبان زائران اربعین حسینی / جزئیات طرح «رفعت» دانشگاه آزاد اسلامی

 رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طراحی شعار«۲۵+۲۵» برای اربعین امسال، گفت:  در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۵هزار دانشجوی عراقی داریم و در یک برنامه بلندمدت بنا داریم ۲۵هزار دانشجوی ایرانی را در طرح رفعت همراه کنیم به این صورت که هر دانشجوی عراقی، میزبانی یک یا چند دانشجوی ایرانی را برعهده می‌گیرند.  

احمد صالحی آرا، رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون جزئیات طرح رفعت در اربعین امسال، اظهار کرد: با توجه به تجربیات دانشگاه آزاد در سال‌های قبل برای اربعین ۱۴۰۲ بنابراین شده است تا بتوانیم از زمان و موقعیت این حماسه بزرگ و راهپیمایی اربعین استفاده و بهره‌برداری بیشتری را برای ایجاد وفاق در بین جوانان تحصیل کرده و دانشگاهی ببریم که بر همین اساس دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی طرحی را تحت عنوان طرح «رفعت» عنوان کردند.

میزبانی دانشجویان عراقی از دانشجویان ایرانی در ایام اربعین حسینی

  وی ادامه داد: این طرح در واقع زمینه‌ای است برای همراهی دانشجویان بین‌الملل ما که عراقی هستند و در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.  

صالحی‌آرا تصریح کرد: طرح رفعت به این معناست که هر یک از دانشجویان عراقی دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند یک یا چند نفر از همکلاسی‌های خودشان و دانشجویان ایرانی را به راهپیمایی عظیم اربعین با خود به همراه ببرند و به نوعی میزبانی بکنند.

وی در تشریح جزییات این میزبانی گفت: در این طرح بنا نیست که هیچ گونه هزینه ای به دانشجویان عراقی تحمیل شود بلکه بیشتر بار فرهنگی و اعتقادی دارد و دانشجویان عراقی ما هم به همان سبکی که مردم عراق در حد توان و وسع خود در راهپیمایی عظیم اربعین اقدام به برپایی موکب می‌کنند، میزبانی خواهند کرد.  

استقبال دانشجویان عراقی از طرح رفعت

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حسن این طرح بر این است که دانشجویان عراقی ما از نقطه شروع راهپیمایی و در داخل کشور این میزبانی، همدلی و همراهی را آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی هم برای ایجاد این هماهنگی‌ها جلسات مختلفی را با معاونت بین‌الملل دانشگاه و همچنین تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که دانشجوی بین‌الملل دارند از جمله استان خوزستان برگزار کرد و با تعدادی از گروه‌های دانشجویی عراقی ملاقات کردیم که بسیار مورد استقبال آنان قرار گرفت.  

وی با اشاره به اینکه در حال تدارک اجرای طرح رفعت هستیم، اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مسوولیت فرهنگی دانشجویان امور بین‌الملل ما را عهده‌دار شده‌اند و انشاءالله با هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم درصد بالایی از این طرح در اربعین امسال تحقق پیدا کند.  

صالحی‌آرا افزود: همانطور که حماسه بزرگ اربعین نشان دهنده عشق و ارادت عموم مردم جهان به ویژه جوانان به اهل بیت(ع) است امیدواریم طرح رفعت هم در این راستا به قوت شکل بگیرد.  

وی اضافه کرد: طی رایزنی‌هایی که با معاونت امور بین الملل دانشگاه انجام شد دستورالعملی حدود ده روز پیش خطاب به تمام واحدهایی که امور بین الملل را بر عهده دارند، صادر شد بنابراین محدودیتی در این طرح نداریم و تمام واحدهایی که دانشجوی عراقی دارند می‌توانند وارد این طرح شوند.  

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای اربعین امسال شعار «۲۵+۲۵» را طراحی کرده‌ایم، در تشریح جزییات آن گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۵هزار دانشجوی عراقی داریم و در برنامه بلندمدت بنا داریم ۲۵هزار دانشجوی ایرانی را در طرح رفعت همراه کنیم. 

دستورالعمل اجرایی طرح رفعت به زودی صادر می‌شود

وی ادامه داد: دستورالعمل اجرایی طرح رفعت در ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در حال آماده‌سازی است که در دهه اول محرم صادر خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها بنا داریم تسهیلات خوبی را برای حضور هرچه باشکوه‌تر دانشجویان فراهم کنیم.  

صالحی‌آرا خاطرنشان کرد: هر ساله بر آمار شرکت‌کنندگان خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در راهپیمایی بزرگ اربعین افزوده می‌شود و امیدواریم امسال هم با اجرای این طرح شاهد حضور هرچه باشکوه تر خانواده دانشگاه در این حماسه بزرگ باشیم.  

وی افزود: اکثریت دانشجویان عراقی ما یا خودشان و یا پدرانشان در مسیر راهپیمایی اربعین دارای موکب هستند و ما هم به دنبال این هستیم تا از این فرصت بهره ببریم و یک همدلی با شکوه را رقم بزنیم و دانشجویان عراقی ما دانشجویان ایرانی را از لحاظ اسکان، پذیرایی و همراهی در طول مسیر میزبانی بکنند.  

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشجویان ایرانی با هزینه خودشان و طبق روالی که همه ساله اعزام دانشجو صورت می‌گیرد اعزام خواهند شد در واقع هدف نمایش همدلی و وفاق شکل گرفته بین دانشجویان و جلوه بین‌المللی آن است. 

انتهای پیام/  

  

کد خبر: 1190697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =