برنامه وزارت علوم برای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش

وزیر علوم هوش مصنوعی در خدمت جامعه بشریت دانست و گفت: در این راستا، وزارت علوم برنامه دارد از هوش مصنوعی برای توسعه و ارتقای آموزش بهره ببرد.

محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش عالی اظهار کرد: هر فناوری می‌تواند نقش دوگانه داشته باشد. برای مثال چاقو می‌تواند برای جراحی استفاده شود و جان یک انسان را نجات دهد یا می‌تواند جان یک انسان را بگیرد.

هوش مصنوعی مانع تقلب دانشجویان می‌شود

وزیر علوم با اشاره به این که علم می‌تواند بمب اتم درست کند یا می‌تواند دارو بسازد و زندگی ببخشد، افزود: بنابراین امکان استفاده‌های دوگانه از هر ابزاری وجود دارد. در حقیقت، این بشر است که با رعایت اخلاق، انصاف و قانون منافع انسان‌ها را درنظر بگیرد و استفاده درست بکند.

وی با بیان این که هوش مصنوعی می‌تواند برای جامعه بشریت خدمت فراوانی داشته باشد، گفت: در این راستا، وزارت علوم برنامه دارد از هوش مصنوعی برای توسعه و ارتقای آموزش بهره ببرد.

به گزارش ایسکانیوز، توسعه ابزارهای هوش مصنوعی در سال‌های اخیر با واکنش‌های متفاوتی همراه بوده است. برخی کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند به جای انسان فکر کند و خلاق باشد. به همین دلیل، استفاده از آن ذهن انسان را تضعیف خواهد کرد. از طرف دیگر، کاشناسانی هستند که معتقدند استفاده از هوش مصنوعی به انسان کمک می‌کند زمان خود را صرف فعالیت‌های پیچیده‌تر کند.

آموزش یکی از حوزه‌هایی است که هوش مصنوعی می‌تواند تغییرات مهمی در آن ایجاد کند. هوش مصنوعی آینده آموزش ایران را تغییر می‌دهد گفت‌وگوی ایسکانیوز با یکی از استادان رشته هوش مصنوعی دانشگاه علم و صنعت است.

وزارت علوم هم برنامه‌هایی مانند اضافه شدن دروس هوش مصنوعی بر سرفصل‌های دانشگاهی و شناسایی اعضای هیئت علمی فعال هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها و اعطای پژوهانه به آن‌ها برای توسعه استفاده از هوش مصنوعی در آموزش عالی دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1190710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =